Urheilu pois YLE puheesta

k-j fröjd

/ #94 urheilukanava

29.01.2012 15:02

Huono juttu todella että urheilu sekoitettiin laatukanavalle. Toinen asia on sitten Olga. Sääli Olga K:ta, joka ei varmaan ole vastuullinen asiassa. Hänen kohdeyleisönsä ei ole entiset Yle Puheen kuuntelijat minun mielestäni. Olisi mielenkiintoista tietää mikä hänen ammatillinen pätevyytensä on ja onko hänellä toimittajakoulutus.

Minusta on hienooa,että Puheesta tuli koko valtakunnan kanava. Asun viikonloput JKL:ssä ja viikot Kotkassa. JKL:ssä Vanha Puhe kuului hyvin, mutta Kotkassa täytyi ostaa laitteet uusiksi ja lähetys tuli keskusantennin kautta. Nyt en tietysti kuuntele puhetta koska sieltä ei tule mitään minua kiinnostavaa ohjelmaa enää, muutoin kuin satunnaisesti. Jään odottelemaan Vanhan puheen palauttamista.

Ylen maksupolitiikan uudistuksen myötä tuntuu harmilliselta, että tämä kanavauudistus tehtiin. Lupamaksujen aikaan ei ollut ongelmaa TV:n puolella. Ainakin minä poistin kaikki maksulliset kanavat tv:stä. En mielestäni menettaänyt paljoakaan. TV-viihde on minun mielestä mennyt väärään suuntaan jos esim BB kaltaiset ohjelmat yleistyvät (sama koskee ns kokki ym pomppulinna- kulttuuriohjelmia). Mielestäni se on merkki kulttuurin rappiosta. Olen harkinnut vakavissani tv:n kantamista vintille ja siirtymistä radion kuuntelijaksi - tämä siis Vanhan Puheen aikana. Nythän sitä ei tarvitse enää harkita, kun Vanha Puhe poistui kavavalta. Jäljelle jää siis oikeastaan Yle areena ja podkastit.

Jos joku pomppulinnaohjelmia  haluaa katsoa/kuunella, niin se käy kyllä minulle, kunhan en joudu siitä maksamaan. No sehän ei tietysti ole ylen ongelma muutoin kuin tässä Olga K:n tapauksessa.

Ylellä on erittäin ammattitaitoisia toimittajia ja olen ollut heihin erittäin tyytyväinen. Nyt heidät vaan pitäisi saada ääneen.