Vastustamme oikeuden päätöstä palauttaa amerikanbulldoggi, sitä parvekkeelta roikottaneelle omistaja

Tapani Lindholm
Vieras

/ #5 Vakava ja julma eläinrääkkäystapaus ( koira) Turussa.

27.10.2010 21:50

Koirahan ei varmasti saa asianajajaa puolustakseen itseään oikeudessa. Täässä tapauksessa ilmeisesti tuomari on ollut ns. Upsalantuomari ja eläintenvihaaja varsinkin koirien. Järjetön päätös palauttaa koira ja mihin lakipykäliin eläinten osalta nojaa (kertakuritus), joka ko. koiran kohdalla tuntuu paremminkin tappoyritykseltä. Pitääkö koirienpito-oikeuksiin soveltaa samaa lakia kuin aselupaan eli lääkärintodistus, että on päästään terve. Mitä esim. metsästäjät tuumisivat jos joutuisikin kaksiin tarkastuksiin ennenkuin pääsee metsälle. Tällaissa tapauksissa pitäisi soveltaa kovennettua rangaistusta kaikkien eläinten ja niitä tositarkoituksiin tai lemmikkeinään pitävien takia, koska tämä tuomio vie kaiken pohjan pois siltä miten juuri esim. koiria tulisi hoitaa. Jos siinä olisi roikkunut tämä omistaja jonkun toimesta niin olisiko hän halunnut takaisin roikkumaanpanijan luokse. Ikävä kyllä koirat eivät osaa vielä itse vaatia oikeuksiaan, joten tämä adressi on oikeutettu asia ja toiv. viesti menee perille.