Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

No huh huh!
Vieras

/ #2109 Re:

30.10.2010 23:13

#2103: Haha -

"Monet kansanedustajat tekevät 15h päivää, niin että puoliso joutuu jäämään kotiin hoitamaan lapsia ja huushollia, eikä voi käydä töissä. Näin siis kansanedustaja on ainoa tulonsaaja."

Onko näin? Minkä takia sen puolison on jäätävä lapsia vahtimaan, kun kerran on keksitty myös päivähoito? Ei siihen vaikuta mikään 15 h työpäivän pituus. Enkä kyllä usko muutenkaan noin pitkään työpäivään edustajalla. Heidän apulaisillaan on varmasti pitkät päivät valmistellessa seuraavien päivien asioita. Todella huono perustelu palkankorotukselle.

"Toiseksi: Kun palkkiot ovat korkealla, pidetään huolta siitä että minkä tasoinen koulutustausta tms. ihmisellä on, hän voi olla kansanedustaja."

Ei siellä kyllä ole kaikki lähellekään korkeakoulutettuja. On laulajaa, hiihtäjää, radiopersoonaa ja missiä. Mutta itseämme me voidaan ainoastaan syyttää noista päättäjistä, koska mehän ne ollaan sinne valittu.

Ihan vaan ohi mennen vielä kommenttina, että jätetään suhteellinen vaalitapa pois. Silloin pääsee ne ihmiset sinne edustamaan meitä, jotka oikeasti saavat eniten ääniä omilta vaalialueiltansa. Ja muuten tietääkö kukaan sellaista yhtiötä, jossa työntekijät ovat itse saaneet päättää palkankorotuksensa ilman työnantajan mielipidettä/suostumusta? Vaikka eiväthän kansanedustajat itse päätäkään omista palkoista/palkkioistaan. Mutta taitaa olla heidän valitsema "valtuusto" takana? En ole varma asiasta.