Kannabis lailliseksi

pasi alakangas
helsinki

/ #174

14.05.2007 13:56

"Alkoholi on ihmiskunnan tuho. se aiheuttaa väkivaltaa ja kuolemaa avioeroja. ja poliisit joutuu koko ajan olla varuillaa ja ahtaa putkat täytee....."
- suoraan madventuresista. erään puska-tohtorina sanomana.

enkä sanonut että päihteet tullaan kieltämään, vaan että ne PITÄISI kieltää... joten älkää pelätkö, saatte edelleen paeta tosimaailmaa alkoholin ja "yrttien" kyllästämään pääkoppaanne. ja kielteisyyteni huumaus-aineita kohtaan johtuu siitä että minä henkilökohtaisesti tiedän kuinka "miedot" huumeet kuten kannabis ja alkoholi voivat tuhota ihmisen.mikään ei ole säälittävämpää kuin nurkassa kyhjöttävä tärisevä alkoholisti, tai pilvessä uhoava narkkari. ja ennen kuin sanotte mitään, niin: tiedän, kannabis-sätkä viikossa ei tee narkkariksi, eikä pari olutta viikonloppuna tee juopoksi. mutta se kuinka hyvä ja älykäs ihminen voi pienen alkoholi määrän jälkeen muuttua väkivaltaiseksi hirviöksi, ja tehdä anteeksi antamattoman pahoja tekoja kanssa-ihmisilleen. tai se kuinka harmiton viikonloppu-pössyttely muuttaa hetkessä ihmisen narkkariksi joka on valmis tekemään mitä vain saadakseen päänsä sekaisin. olkoon sitten lääkkeillä tai huumeilla. ja vaikka olen vasta nuori, on kokemuksen puuttesta turha jauhaa. niin moni läheinen on sen todistanut... eräällä oli huume-ongelmia tämän "harmittoman" kannabiksen kanssa. kävi pohjalla ja luulee parantuneensa. "löysi" jeesuksen. puhuu siitä niinkuin se olisi hyvä asia. eräs makaa täälläkin hetkellä kämpässä omissa jätöksissää eikä ole poistunut kämpästään kertaakaan kahteen kuukauteen. kalja ja viinapulloja kämppä täys. "ei mulla mitään ongelmia oo" kuuluu vastaus. enkä toellakaan ole mikään moralisti, enkä uskovainen. olen ateisti ja "harrastukseni" on tutkia näitä älyttömiä uskontoja jotka repivät maailmaa kahtia, ja joiden nimessä ihmisiä tapetaan. huumaus-aineet kuten alkoholi tappavat ihmisiä päivittäin. samaa tekee kannabis. se on aivan turha väittää etteikö niin tapahtuisi. turha riidellä kumpi on pahempi tai päihdyttävämpi. ja todellakin aivan turha väittää että ei olisi heikko kun juo viinaa tai polttaa kannabista. ihminen vaan on niin saatanan tyhmä ettei osaa olla tuhoomatta muita, itseään ja luontoa huumeilla, saasteilla ja väkivallalla. mikä muu eläin on niin tyhmä että vetää päänsä sekasin ja tappaa lajitovereitaan saadakseen hyödykettä jolla tuhotaan maailmaa ja/tai itseään? ja ei, en ole edes puunhalaaja. en pidä itseäni sen parempana vain koska en itse juo tai polta. ja on turha vedota edes siihen ettei kaikki ole väkivaltasia sekopäitä kännissä. ihminen on pohjimmiltaan väkivaltainen, vaikkei ikinä edes mlöisi ketään. kaikissa on ne huonot puolet. huumaus aineet vain tuovat ne esille paremmin. ihminen ei osaa selittää asioita niin keksitään jumala. ihminen ei ymmärrä omaa luomustaan tai maailmaa jonka luulee luoneensa, niin vedetään pää täyteen ja toivotaan että se auttaa.