Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Nomolos

/ #750

21.02.2012 09:22

Kun politiikkaa aletaan tehdä uskonnollisessa hengessä, sitä ei tehdä enää 2000-luvun hengessä.
Loogisuus on näistä päätöksistä yleensä helvetin kaukana, vaikka uskonnollissävytteinen moralismi ehkä joitakin hämäisi.
Olemme nähneet, kuinka järjettömiä vaatimuksia Hollannninkin kristillisellä vähemmistöpuolueella on ollut, mutta joita onneksi muut samassa hallituksessa istuvat puolueet ovat sielläkin menestyksellä viivyttäneet ja vastustaneeet.
Nämä vaatimukset, mitä Räsänen esittää, ovat asioita joista hän ei henkilökohtaisesti pidä, koska arvottaa niitä moraalinsa mukaisesti, joka ei pohjaa logiikkaan, vaan uskonnolliseen moralisointiin ja siksi niitä ei missään nimessä saa päästää tapahtumaan.
Se olisi väärin kaikkia kohtaan, että joku voisi sanoa vaikkapa homoista, että heidät tarvitsisi eheyttää terveiksi, koska joku uskovainen ei tykkää.
Sama juttu tämä baariasiakin, uskovainen on jälleen vaatimassa oikeuksien kaventamista muilta, koska asia ei itseään liikuta ja koska sitä on helppo yrittää ajaa jälleen moralisoiden sekä jopa vedoten poliisien työmäärään, mihin tuolla aukioloaikojen lyhennyksellä olisi tosin vastoin tämän kirkassilmäisen uskovaisen puheita jopa lisätyöllistävä vaikutus, kotikäyntien hajotessa maakuntaan katuväkivaltaa, jatkotappoja ja perheväkivaltaa selvittelemään.