Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2426 jahas

10.11.2010 23:57

Eihän tässä kukaan ole väittänyt että kannabis olisi vaaraton päihde!
Kannabiksella vaan nyt sattuu olemaan todella lievät terveydelliset haittavaikutukset esim. verrattuna tällä hetkellä laillisiin päihteisiin ( alkoholi,tupakka).
(http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288)

Minun mielestä on kohtuutonta että jos haluan päihtyä laillisesti, niin minun täytyy tehdä se alkoholilla joka on melkein vaarallisin, salakavalin ja eniten sekoittava päihde.

Jos ihminen haluaa päihtyä niin minun mielestä ihmisellä on silloin oikeus tehdä se turvallisemmalla päihteellä jos niin haluaa. Kannabis sattuu nyt vain olemaan se päihde joka tällä hetkellä näyttäisi olevan päihdyttävyys/turvallisuus suhteessa laillisia päihteitä parempi.

Itse nautin enemmän kannabiksesta, koska se ei vie oikeestaan ikinä mielen kontrollia.... ainakaan minulla tai monillakymmenillä tuntemillani kavereilla. Kun taas alkoholi voi jopa saada sinut puhumaan typeryyksiä, menettämään muistin, toimimaaan agressiivisesti...... eli siis se voi aiheuttaa mielen kontrollin menetyksen pienilläkin määrillä ja jopa tappaa suurremmilla määrillä.

Kannabis ei edes voi tappaa vaikka söisit sitä 5 kiloa(joka muuten maksaisi noin 50 000 euroa). Tappava annos taisi muistaakseni olla jotakin 13kg luokkaa... eli siis ei ole mahdollista tappaa itseänsä kannabiksen yliannostukseen.

ja Lopettakaahan uskovaiset tämä kannabiksen demonisointi. Eikö jumala luonut kasvit ja eläimet ihmistä varten?

Vielä sen sanon että suurin osa kavereistani jotka ovat juoneet ennen runsaita määriä alkoholia ovat joko vähentäneet huomattavasti tai lopettaneet kokonaan alkoholin käytön kannabiksen käytön alettua. Tämä johtuu usein siitä että jostain syystä kun olet kannabista polttanut niin sinulle ei vain alkoholi maistu sillä hetkellä. Tai siitä että aletaan vertaamaan näiden terveys/päihdyttävyys vaikutuksia. Tämä on myös itselläni tapahtunut.

Toivon syvästi että ihmiset joita tämä asia ei niin paljoon kiinnosta niin ainakin selvittäisivät tällä hetkellä olevan uusimman tutkimustiedon kannabiksestä ennen tänne kommentointia. Lähestulkoon aina on ihmisiä jotka sekoilevat ja meuhkaavat näillä keskustelusivuilla ilman minkäänlaista todistetta asialleen ja tämä sekoilu johtuu usein tietämättömyydestä. Ollaan järkeviä ja pidetään keskustelut asiallisina ja kiihkottomina... kiitos.

Olen sitä mieltä että kannabis tulee laillistumaan täällä suomessakin se on vain ajan kysymys.

ps.20.11.2010 hesperian puistossa kokoontuu kannabiksen käytön laillistamisen kannattajia neljän aikaan jos ihmisiä kiinnostaa tai rohkeutta löytyy niin tervetuloa keskustelemaan asiasta asiallisesti naamatusten.

kiitos jos jaksoitte lukea ja toivotaan että saadaan se vihree linja tänne suomeenkin.