Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Onnellinen äiti

/ #51

02.03.2012 15:31

Toi 45 ja 46 törkeitä kommentteja ja näkee ettei ole ymmärrystä asiasta. Sitä paitsi jokainen äiti-lapsisuhde on yksilöllinen, samoin elämäntilanne. Mutta kyllä sen varmaan toinen lastaan rakastava äiti ymmärtää,mistä syystä halutaan viettää lapsen kanssa tää aika. Itse oon vuosikausia painanut töitä ja maksanut veroja, elänyt säästeliäästi. Nyt kun on vanhemmalla iällä mahdollisuus tähän hoitovapaaseen mitättömällä korvauksella, niin ei se ole mitään tuilla elämistä. Se se kallista on kun laps on päivähoidossa, kunnalle nääs, eikä se oo ilmasta vanhemmillekaan. Äidille maksetaan naurettava korvaus siihen verrattuna, vaikka äiti toki tekee tän rakkaudesta, ei tienaamismielessä. Se joka luulee että tässä tienataan, niin sille mä nauran. Kyl pitää olla omia säästöjä että pärjää, tai rikas mies elättäjänä. Sellasia miehiä ei vaan varmaan kovin monella ole. Niin, harva muuten edes pystyy taloudellisista syistä olemaan kotona tällä olemattomalla tuella hoitamassa, joten siinäkin mielessä älytön säästökohde. Me ollaan niitä kaikkein pienitulosimpia, mutta silti se pieni tuki on oleellisen tärkee tässä elämäntilanteessa. Kyl sitä taas saa juosta siinä oravanpyörässä seuraavat 20-30 vuotta veroja maksamassa, kellä työpaikka on. Äideille suotakoon tämä hetki elämässä lapsen kanssa, jos sen voivat ja haluavat valita.Äiti on tässä aika paljon uhrannutkin rakkauden tähden, taikka isä, joka jää lasta hoitamaan. Toki se ei tunnu uhraukselta, koska lapsi on niin rakas.