Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2441 tämmöisiä pohdintoja

12.11.2010 12:52

Kysytäänpä seuraava kysymys: "Mitä haittoja kannabis on aiheuttanut Sinulle?"
Tähän kannattaa vastata rehellisesti.

Itselläni on joskus lähtenyt muisti, eli en muista tarkasti illan tapahtumia. Tosin tällöin olen juonut myös alkoholia melko runsaasti.

Muutaman kerran minua kohtaan on käyttäydytty erittäin aggressiivisesti tyyliin: "Vitun narkkari, sut pitäisi tappaa."
Tämä on jopa melko pelottavaa, mutta ennen kaikkea se on loukkaavaa. Aivan sama kuin haukkuisin nämä hyökkääjät vitun-suomileijona-urpoiksi, jotka yrittävät peittää mölyämisellään sen faktan, että heillä on löysä mulkku ja heikko itsetunto.
Mutta mitä hyötyä tällaisesta leimaamisesta olisi? Ei mitään. Ja nämä tyypit edustavat vähemmistöä.
Pyrin kuitenkin välttämään tällaisia meluvia ihmisjoukkoja, koska jos nämä tyypit päättävät vetää minua turpaan ja joudun turvautumaan virkavallan apuun, saan turpakeikan lisäksi sakot ja H-merkinnän.
Tämä sen takia että kannabiksen käyttö on laitonta Suomessa.

Omalta kohdaltani voin sanoa, etten takuuvarmasti ole häirinnyt ketään kannabiksen polttelullani. Vietän useimmiten iltaa kavereideni kanssa, teemme hyvää safkaa, katsomme elokuvia ja kuuntelemme musiikkia. Toisinaan pelailemme lautapelejä, poikkeamme baariin ottamaan biljardimatsin tai istumme puistossa soittelemassa kitaraa.
En elä yhteiskunnan varoilla, en tappele, en harjoita mitään rikollista toimintaa, enkä halveksu poliisia sen takia että he valvovat tätä järjetöntä kieltolakia.
Mutta en haluaisi olla eriarvoinen ja turvaton.

Joku voisi tietenkin kysyä, että onko pakko vetää kannabista? Ei ole pakko, satun vain pitämään kannabishumalasta enemmän kuin alkoholista. Alkoholi ei oikein sovi minulle, koska menetän muistini, minulle tulee huono olo ja kärsin krapulasta jopa pari päivää.
Kannabis sen sijaan on auttanut unirytmiini, masennukseen, selkäkipuihin ja ystävien kanssa vietettyjen iltojen jälkeen hyvä fiilis on jatkunut useita päiviä.

Tiedän ettei kannabis sovi kaikille, olen tavannut joitakin sellaisia, jotka eivät yksinkertaisesti pidä kannabishumalasta. Mutta eivät he tuomitse, vaan antavat minun olla rauhassa, koska HE TIETÄVÄT minkälaisia vaikutuksia kannabiksella on.

Tiivistettynä: ei se kannabis yrttinä tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Jos idiootti juo alkoholia, hän on sen jälkeen humaltunut idiootti. Varmasti kannabistakin polttelee jokunen sellainen kaveri, jota ei voi kutsua penaalin terävimmäksi kynäksi, mutta jos me oikein rupeamme kaivelemaan, niin toiset tekevät pahaa sekä itselle ja muille, vaikka eivät käyttäisi mitään päihteitä.
Kyse on ihmisestä ja hänen elämänasenteestaan.