Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Vieras

/ #318

06.03.2012 07:55

Oikean asian puolesta ollaan liikkeellä.
Työttömiä ihmisiä työllistyy kun nainen jää kotiin hoitamaan lastaan /lapsiaan.Sanoin yhteiskunnan kulut pienenvät koska on tutkittu ja vahvistettu että lasten laitoshoito eli päivähoito tarhoissa on kalliimpaa kuin kotona tapahtuva hoito. Näin lisätään myön lasten henkistä ja fyysistä turvallisuuden tunnetta ja vähennetään muita MM.lasten sairastumiseen ja työelämään liittyviä haittatekijööitä.
Perheiden hyvinvointi lisääntyy ja tämän kautta panostetaan lasten ja nuorten tulevaisuuteen hyvinvoivina yhteiskunnan jäseninä. Päiväkodissa lasten työpäivät ovat pitempiä kuin aikuisten ja toimeliaisuus /hälinä ym yhteisöllisyyttä lisäävät ? tekijät eivät ole kaikille sanoisin että suurimmalle osalle lapsista hyväksi kun katsoo tätä sukupolvea joka on paiväkodeissa kasvatettu-on ehkä yksi vieras syli neljää lasta kohti tai seitsemää. Tämä ei ole syytös päiväkotien hoitajia vastaan vaan mielestäni useimmissa tapauksissa lasten paras hoitopaikka on koti joka yhteiskunnan tulisi mahdollistaa suuremmalla rahallisella tuella ja näin tukea perheiden hyvinvointia. TULISI MAHDOLLISTAA LASTEN KOTIHOITO YHTENÄ TODELLISENA VAIHTOEHTONA. NYKYISESSÄ TILANTEESSA LASTEN JA NUORTEN kuten myös VANHUSTEN, SAIRAIDEN JA TYÖTTÖMMIENKIN OSALTA ON POLITIIKKOJEN SUORASTAAAN HÄPEÄLLISTÄ JA MORAALITONTA PUHUA SUOMALAISESTA HYVINVOINTIYHTEISKUNNASTA. YKSINKERTAISTA Kotiäidille rahallinen tuki -> näin työllistetään työtön JA MAHDOLLISTETAAN ELÄMÄ TYÖTTÖMÄLLEKKIN.