MAANTIE 967 KELUJÄRVI-HIHNAVAARA VÄLIN TURVALLISUUDEN PUOLESTA

AM
Vieras

/ #5 Surullista jännitysnäytelmää..

15.11.2010 08:08

Kuljen tietä muutaman kerran kuukaudessa, ja pyrin välttämään tien käyttämisen aina kun voin. Talvella valoisaan aikaan taival tuntuu loputtoman pitkältä ja pelottavalta. Ja niin hurjalta kuin se kuulostaakin, moni tienkäyttäjä toteaa, että on helpompi ajaa tietä pimeällä, jotta näkee vastaantulijan valot kajastavan jossakin taivaankannella. Itse kuulun tuohon joukkoon.

Sodankylän ja Savukosken pitäjissä on kyliä, joiden ihmiset käyttävät tietä päivittäin työnsä puolesta sekä lapsia, jotka hyppäävät koulutaksiin aamuisin palatakseen illalla takaisin kotiin. Samalla kinttupolulla liikennöi myös tukkirekat ja muut rahtarit, joille tie ei myöskään ole mikään miellyttävin baana kulkea, puhumattakaan toisinpäin. Kysyttäessä kuulee tuon tuosta jonkun puhuvan, että "Olipa taas läheltä- piti tilanne..", Ihmiset ovat vain sopeutuneet siihen, että tie vain on omanlaisensa ja tarjoaa päivittäin vaarallisia tilanteita. Tien kelvoton kunto ja kapeus on vienyt aivan liian monen ihmisen hengen. Nyt, kun se lauantaina vei hengen nuorelta äidiltä, jota kolmilapsinen perhe jäi syvästi kaipaamaan,tiehanke on saatava potkittua eteenpäin.

Toivottavasti adressilla on painoarvoa päätöksenteossa. Päättäjät eivät saa syrjäyttää enää tätä tiehanketta.
Turvallista matkaa kaikille!