Kannabis lailliseksi

Luomua sen olla pitää

/ #3494 ULOS!

26.03.2012 12:24

Olisi ehkä suotavaa ottaa tarkasteluun myös aihe, joka on huomattavasti tärkeämpi pohdittavaksi kuin kannabiksen laillisuus/laittomuus. Nimittäin tarjolla olevan laittoman kannabiksen laatu.

Tämän kommentin alla on linkki BBC:n dokumenttiin jossa tarkastellaan miten vahvat ja miedot kannabislajikkeet eroavat toisistaan. Dokumentissa tulee selvästi esille, kuinka vahvat, kaapissa suurilla lannoitemäärillä kasvatetut kasvit aiheuttavat huomattavasti enemmän haittoja käyttäjässä kuin luonnonmukaisesti kasvatettu kannabis.

Tutkimus osoittaa että korkea THC-pitoisuus on se nimenomainen tekijä joka aiheuttaa haittoja käyttäjässä, etenkin sellaisessa joka on jo valmiiksi altis esim. mielenterveysongelmille.

Se, mistä tämä kasvien jatkuva jalostaminen juontuu, on nimenomaan kannabiksen kasvatuksen rikoksellisuus. Kun on kyse rikollisista markkinoista jossa on jatkuva puutostila ja myyjän markkinat, tapahtuu vääjäämättä kilpailu nimenomaan sillä saralla, jossa vahvin lajike mielletään parhaaksi ja näin ollen sille on myös mahdollisuus asettaa kovin hinta.

Jos taas kannabis olisi laillista ja sitä voitaisiin vapaasti tutkia sekä siitä voitaisiin jakaa vapaasti informaatiota käyttäjäkunnalle, parhaaksi ei enää ehkä miellettäisikään sitä vahvinta lajiketta. Esim Suomen oloihin soveltuvia ulkokasveja on olemassa paljon ja joiden THC-pitoisuudet jäävät noin 3-7 prosenttiin. Verrattuna hydroksvatetun lajikkeen 10-20 prosentin THC-pitoisuuteen voi kuka tahansa järkeä käyttäen tulla siihen johtopäätökseen että ennemminkin pitäisi puhua kasvatusmetodeista ja niiden tutkimisesta kuin kasvin laillisuudesta tai laittomuudesta.

LUOMU KUNNIAAN JA POIS VAINOT!