Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Harri Leppälä

/ #47 Anne,Ritva ja Juri = Vaasan musiikkiluokat

09.04.2012 14:19

On kauhistuttavaa nähdä kuinka parin johtotehtävissä olevan virkamiehen mielivalta tuhoaa Vaasan musiikkiluokat, opettajien ajojahdilla. Vaasan musiikkiluokat on niittänyt mainettaja kunniaa niin kotimaassa kuin kansainvälisestikkin. Näitä kolmea opettajaa Ritva Käräjämäkeä, Anne Tienhaaraa ja Juri Kadaria saamme kiittää siitä että niin moni vaasalaisnuori on saanut musiikista elinikäisen harrastuksen, elämäntavan ja jopa ammatin. Musiikkiluokkien konsertit ovat aina täyttäneet salit viimeistä paikkaa myöden eikä kaikki ole edes mahtuneet istumaan. On vaikea löytää muita Vaasan viranhaltiojita jotka olisi virkaansa hoitanut samanlaisella kutsumuksella kuin yllä mainitut musiikinopettajat. He ovat viettäneet suuren osan vapaa-ajastaankin lasten ja nuoren kanssa musiikia opettaen ja konsertteja/ohjelmia harjoitellen. Jos heidän vuosien varrella tekemät työajan ulkopuolella tehdyt työtunnit maksettaisiin heille, jäisi Lumion ja Salinin erorahat todella pieniksi summiksi. Siksi kysynkin!! Kumpi on tärkeämpää Vaasan musiikkiluokat vai pari mielivallalla tyrannisoivaa johtavaa virkamiestä?