Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2534

23.11.2010 09:37

Kannabis aiheuttaa psyyykkistä riippuvuutta, jospa kyseisen henkilön psyyke oli huono! Ja jos sitä päivittäin käyttää, niin tottakai siitä seuraa jotakin, mistäpä ei seuraisi? jos et näe tietyn sarjan jaksoa alkaa vituttaa, jos et saa aamulla kahvia tai tupakkkaa pinnaa kiristää. Ja Kukaan ei varmasti väitä etteikö kannabiksesta tule riipppuvaiseksi, kaikestahan nykyään tulee... Pelikoneista, tietokoneesta, kännykästä, yms yms, voisin jatkaa listaa loputtomiin. jopa tämän viestiketjun seuraamisesta tulee riippuvaiseksi. Ja jos puhutaan kannabiksen hyvistä vaikutuksista, niin ainakin lääke käytössä se on parempi kuin moni muu. Esimerkisksi, opiaatit ( vahvat kipulääkkeet yms, ) aiheuttavat vahvaa riippuvuutta. Ja ne luokitellaan erittäin vaarallisiksi huumausaineiksi. HeROIINI kuuluu myös tähän samaan kastiin. ( Opiaatit ovat oopiumunikosta saatavia huumausaineita, jotka vaikuttavat keskushermostoa lamaavasti. Nykyään voidaan valmistaa myös synteettisiä opioideja. Raakaoopiumista uutetaan morfiinia, josta voidaan valmistaa kemiallisen prosessin kautta heroiinia. ) Riippuvuus käyttäjä ei välttämättä hae edes päihtymys tilaa, vaan tarvitsee vain annoksen joka pitää vieroitusoireet ja kivut poissa. Miettikää, edes vanhuksia tai lapsia, joille tyrkytetään näitä ERITTÄIN VAARALLISIKSI huumeiski luokiteltuja lääkkeitä. Asiasta voi jokainen itse ottaa selvää asiasta... (Tai ainakin toivon jokaisen ottavan, varsinkin ennen kuin tulee tänne kirjoittelemaan kannabiksen aiheuttamista kuolemista yms) Ja lisäksi se fyysinen riippuvuus, Hirveät vieroitusoireet, joihin voi jopa pitkäaikaiskäyttäjä kuolla jos ei saa hoitoa. Siksi vieroitusoireet tulisi hoitaa sairaalassa. (Opiaatteja käyttävien naisten ja miesten lisääntymiskyky ja aktiivisuus heikkenevät tai häiriintyvät. Opiaattien kanssa käytettynä pienetkin annokset muita keskushermostoa lamaavia aineita, kuten alkoholia, bentsodiatsepiinejä tai barbituraatteja, voivat aiheuttaa hengenvaaran. Buprenorfiini on yhteiskäytössä bentsodiatsepiinien kanssa hengenvaarallinen, varsinkin jos mukana on myös alkoholi. Kuolemantapaukset, jotka on raportoitu buprenorfiinin käytön yhteydessä, liittyvät buprenorfiinin, bentsodiatsepiinien ja alkoholin sekakäyttöön. ) Mutta kappas, kannabis ei tällä listalla olekaan. Mutta kyllähän läääkärit tietävät mikä on parasta. Olen varma, että monet lääkärit määräisivät opiaattien sijaan kannabista. Kannabis pysyy elimistössä pitkään (poistumisaika voi olla jopa viikkoja), ja näin ollen voi aiheuttaa rattijuopumustuomion päiviä tai jopa viikkoja käytön jälkeen. Ja näin ollen ihmiset luulevat, että jos polttaa kerran, vaikutus kestää pari viikkoa. Vaikutus kestää poltettuna n 3-4 tuntia ja oraalisesti nautittuna n 6-8 tuntia. Rentoutuminen, euforia ja empatian lisääntyminen. Assosiaatiot ja aistikokemukset korostuvat. Itse esimerkiksi, olen löytänyt uuden näkökulman ammattiini jota opiskelen, aistit herkistyvät. Huono puoli tässä on se, että kerran jos narahdan lennän suoraan koulusta ulos. Kumminkin alaikäiset koulutoverit juovat, lähes päivittäin, ja poissaoloja kertyy. Itselläni niitä ei pahemmin ole, koska en juo ollenkaan. Kokemattomilla käyttäjillä tai suurista annoksista voi seurata ahdistusta ja paranoiaa. Sen ohessa voi esiintyä myös paniikkikohtauksia, sekavuustiloja, harhaisuutta, epämiellyttäviä mielentiloja ja masentuneisuutta, jotka yleensä MENEVÄT OHI PÄIHTYMYSTILAN LAKATESSA. Pulssin lyöntitiheys voi kiihtyä, mikä muuttaa verenpainetta ja saattaa aiheuttaa huimausta ja pyörtymistä. Kannabiksella ei ylianostus riskiä ole, ( mikäli sitä ei polta kymmentä kiloa, joka tuntuu jo todellakin kohtuuttomalta, kun taas esim. opiaattien yliannostus riski on suuri! JA SE VOI JOHTAA KUOLEMAAN!) En väitä etteikö kannabiksella olisi haittavaikutuksia, mutta muihin päihteisiiin nähden ne ovat minimaaliset. Ja vielä, laillisesta päihteestä, joka on haitallisinta, KUNINGAS ALKOHOLI. Jo pelkästään Suomessa, alkoholi aiheuttaa n. 3000 kuolemaa vuosittain sekä tapaturma- ja väkivaltakuolemia n. 1000. Vuodesta 2005 ollut 15-64 vuotiaiden yleisin kuolinsyy. Alkoholilla ei ole aivoissa erityistä sitoutumis- ja vaikutuskohtaa, toisin kuin useimmilla muilla päihteillä, vaan se vaikuttaa hermojärjestelmään usein tavoin. Kannabinoidit taasen aktivoivat kannabinoidireseptoreja, jotka jokaisella ihmisellä on päässään. Vastustitpa tai et kannabista.Alkoholin vieroitusoireet voivat olla hengenvaarallisia. No jokainen tietää tai ainakin luulee tietävänsä alkohlin ongelmat ja haittavaikutukset. Itse voin sanoa, että alkoholi tuhoa ihmissuhteita ja ihmisen elämän. Kannabis taas enemmänkin varmaaankin siksi, että, jos poltat olet narkomaani. No itse aloitin 12-vuotiaana alkoholista ja tupakasta, ja 14-vuotiaana mukaan tuli alkoholin yhteydessä lääkkeet. Juominen oli jokapäiväistä. Koulu kärsi ja itsellenikin aiheutin haittaa. Lopetin juomisen ja elin täysin selvää elämää (tupakkaa lukuunottamatta) 16-vuotiaana tuli sitten '' kovemmat kamat '' kokeiluun. Paitsi kannabis, jota en halunnut polttaa. Juuri väärän huumevalistuksen takia. Piriä yms. Enhän minä tiennyt, että ''kovat huumeet'' on pahempia. Koulussa kerrotaan mitä kerrotaan. Nyt olen koukussa, en tosin piriin. Kannabista polttelen satunnaisesti,´silloin kun sitä saa, ja kun ei saa on tarjolla jotain muuta. Tästä muusta pyrin pysymään irti. Kannabis tulisi vapauttaa, tällä palstalla on käyty läpi jo monet kerrat kannbiksen hyvät ja huonot puolet. Joten niistä en jaksa enää paasata. Alkoholin olen lopettanut kokonaan, ja elämän laatu on parantunut huomattavasti. Minusta on esim. väärin että, työpaikoilla/koulussa alkoholin käyttö hyväksytään, mutta kannabista ei. Jos juot illall itsesi umpitunneliin, aamulla olo voi olla tukala, ja kouluun jääminen jää menemättä, mutta poltat savut illalla, ja aamulla ei ole sen kummempi olo kuin selvin päinkään :) Minusta kannabis pitäisi vapauttaa, sillä on jo liikaa todisteita että siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
KANNABIKSEN PUOLESTA !
ps. Olen huomannut tätä keskustelua seuratessani, että vastustajat eivät kerro lähteitään, ja vetoavat kuulopuheisiin, sekä yksittäistapauksiin. Eivätkä he pysty mitenkään sisäistämään sitä, että kannabis on päihteistä vaarattomin.
pps. lähteet : päihdelinkki