Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #2701 ”Naiset, lapset JA ne, jotka eivät vielä tunne Jeesusta Vapahtajaan, välittömästi pelastusveneisiin!

27.04.2012 21:56

Titanicista uppoamisesta on 15. huhtikuuta 100 vuotta. Uppoamattomana pidetty laiva vei mukanaan syvyyksiin 1522 ihmistä.

Titanicin haaksirikosta selviytyi hengissä 20 prosenttia miesmatkustajista, 74 prosenttia naispuolisista matkustajista ja 52 prosenttia lapsimatkustajista.

PASTORI JOHN HARPER JA TITANIC

John Harper syntyi 29. toukokuuta 1872 kristittyyn perheeseen. Saarnaamisen hän aloitti 17 vuoden iässä. John opiskeli Lontoossa lähetyskoulussa, ja 1896 hän perusti seurakunnan, joka nykyään tunnetaan nimellä Harper Memorial Church. Niiden 13 vuoden aikana, jotka John Harper työskenteli seurakunnassa, sen jäsenmäärä kasvoi 25:stä yli 500:aan.

Vuonna 1912 John Harper, joka oli juuri saanut kutsun Chicagoon Moody Church nimisen seurakunnan palvelukseen, oli matkalla Atlantin yli laivalla, jonka nimi oli Titanic. Mukanaan hänellä oli 6–vuotias tyttärensä.

Titanicin törmättyä jäävuoreen ja ollessa uppoamassa, hän nosti tyttärensä Nanan pelastusveneeseen, mutta ei tehnyt elettäkään noustakseen sinne itse. Sen sijaan hän ryhtyi juoksemaan laivan kannella huutaen: ”Naiset ja lapset sekä ne, jotka eivät vielä tunne Jeesusta Vapahtajaan, välittömästi pelastusveneisiin!”

Eloonjääneet kertoivat, miten John Harper oli sen jälkeen ryhtynyt kertomaan Jeesuksesta jokaiselle, joka suostui kuuntelemaan. Hän oli jatkanut saarnaamista vielä senkin jälkeen, kun Titanicin upottua oli joutunut mereen ja kellui pienen hylynkappaleen varassa. Tuossa vaiheessa hän oli jo antanut omat pelastusliivinsä jollekin toiselle.

Mitä sen jälkeen tapahtui?

Harperin viimeisistä hetkistä kuultiin vasta neljä vuotta onnettomuuden jälkeen. Tuolloin Hamiltonissa, Ontariossa pidetyssä hengellisessä tilaisuudessa eräs mies oli noussut ja alkanut kertoa:

”Olen yksi niistä harvoista, jotka pelastuivat Titanicin törmätessä jäävuoreen ja upotessa. Kun tuona kauheana yönä ajelehdin hylynkappaleella, iso aalto toi luokseni herra Harperin, joka oli kotoisin Glasgowsta. Myös hän ajelehti pienellä hylynpalalla.”

”Päästyään lähelleni, Harper kysyi minulta: ”Oletko pelastettu, tunnetko Jeesuksen Kristuksen?” Minä vastasin hänelle. ”En ole.” Tuolloin Harper sanoi: ”Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin sinä pelastut.”

Aallot kuljettivat hänet loitommaksi, mutta jo seuraavat aallot toivat hänet jälleen lähelleni, ja hän kysyi: ”Oletko nyt pelastettu?”

”En,” minä vastasin. ”Jos olen rehellinen, niin en voi sanoa niin.”

”Tuolloin Harper toisti aiemmin sanomansa: ”Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.” Pian tämän jälkeen hänen voimansa loppuivat, ja hän vajosi syvyyksiin.

Siellä minä kelluin hylynkappaleellani yksin pimeässä yössä allani kilometreittäin vettä. Taidan olla viimeinen, jonka John Harperin todistukset saivat uskomaan Jeesukseen Vapahtajana ja pelastajana.”

Mies, joka kertoi Harperin viimeisistä hetkistä, oli yksi niistä kuudesta henkilöstä, jotka täpötäydet pelastusveneet poimivat merestä. Muut 1522, mukaan lukien John Harper, hukkuivat.

Harper Memorial Baptist Church seurakunnan kotisivuille pääset tästä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…