Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #2704 Ban Ki-moon antoi Israelille vakavan huomautuksen siirtokuntien rakentamisesta Länsirannalle

28.04.2012 01:39

YK:n pääsihteeri Ban Ki-moon antoi tiistaina vakavan huomautuksen Israelille laittomien siirtokuntien rakentamisesta miehitetylle Länsirannalle ja kehotti Tel Avivia välttämään provosoivia liikkeitä.

Lähde: FARS
Toimittaja: Heikki Sipilä
26.4.2012, Verkkomedia.org

"Kaikki siirtokuntarakentaminen näillä alueilla on kansainvälisen oikeuden mukaan laitonta", Ban Ki-moon totesi ja sanoi olevansa erittäin huolestunut Tel Avivin toimista miehitetyillä alueilla. Ban totesi, että on kansainvälisen järjestelmän velvollisuus pidättäytyä siirtokuntien rakentamisen kaltaisista provokaatioista miehitetyllä alueella.

Noin 350 israelilaista siirtokuntalaista hetkellä asuu tällä hetkellä Bruchinissa ja noin 240 Rechelimissa. Lähes 240 uudisasukasta asuu Sansanassa, joka sijaitsee lähellä al-Khalilin kaupunkia.

Noin 500 000 israelilaista asuu yli sadassa siirtokunnassa, jotka on rakennettu Israelin vuonna 1967 miehittämille palestiinalaisalueille Länsirannalla ja Itä-Jerusalemissa. Uudisasukkaiden määrän odotetaan edelleen nousevan.

Fars News Agency / KOMINFORM

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…