Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kaiken nähnyt

/ #85 Re: Kysymyksiä?

01.05.2012 11:46

#79: absolut - Kysymyksiä?

Pedofiili tai insesti rikollinen ei uskottavasti voi vedota muistamattomuuteen koska vastassa on henkilö joka muistaa. Normi valehtelijahan käyttää muistamattomuutta valheen peitteenä. Siksi silloin kun vastassa on kaksi eri versiota asioista niin se joka valehtelee osoittaa sen siten että on jollain tavalla tehtävä epäilyksen alaiseksi tämä toinen joko henkilönä ta ryhmänä. Tässä tapauksessa keinona käytetään motiivia, luodaan mielikuvia että henkilöllä on ennakkoasenteellisuutta, alun alkaenkin kriittinen suhtautuminen vastapuoleen, epäillään henkilön toiminta tapoja, kyseenalaistetaan henkilön ammattitaito, kyseenalaistetaan henkilön henkinen mielentila, kyseenalaistetaan hänen henkilökohtainen usko. Näillä toimilla saadaan keskustelun kärki suuntautumaan henkilöön asian sijasta. Tästä hyötyy valehtelija, eli tässä tapauksessa ne henkilöt joita totuus polttaa. Kun nyt Srk:n oppeja on kritisoitu tähän asiaan liittyen niin eikö siellä ole se pelko että opetuksessa voikin olla vääristymiä joilla nämä rikokset on voitu peittää ihmisiltä. Siksi siitä näkökulmasta katsoen jokainen opin kritisoija on joko kävelytettävä ulkopuolelle tai muuten saatava epäuskottavaksi liikkeen sisällä. Kuka kuuntelis epäuskoista Johannaa koska kirkon johtoakaan ei tarvitse näissä opillisissa asioissa kuunnella. Sen tähden painostuksella, mitätöinnillä, kuuntelemattomuudella ja mustamaalaamisella ollaan valmiita unohtamaan Jeesuksen opetus lähimmäisen rakastamisesta, pääasia että oma erehtymättömyys pysyy opin ytimessä ja sillä luotu pelko pitää lauman koossa.