Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2636

06.12.2010 00:52

Olen vahvasti sitä mieltä että kannabis tulisi laillistaa koska sen käyttö vaikutukset ovat HUOMATTAVASTI rauhallisemmat kuin esim. alkoholissa. Ja syy miksi tulin siitä tänne sanomaan on se että haluan ottaa kantaa kannabiksen puolesta ja ajaa alkoholi samaan asemaan missä kannabiskin on tällä hetkellä. Tiesittekö että suurin osa perheväkivallasta tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena? Itse olen kokenut tätä viimeisen 5-vuoden ajan niin henkisenä kuin fyysisenäkin (lukuisia muita tapauksia). Tämän takia olen halunnut ottaa selvää PAREMMASTA VAIHTOEHDOSTA, sillä toivon että että kannabiksen laillistamisen yhteydessä kaikki mahdollinen väkivalta vähenisi.

Onhan kannabiksen laillistamiseen muitakin syitä: kannabiksen THC tuhoaa karsinogeenejä joka mahdollistaa kasvin käytön lääketeollisuudessa (muitakin lääkkeellisiä vaikutuksia), huomattavasti haitattomampi kuin lailliset päihteet kuten Alkoholi ja tupakka, selluloosa pitoisuus 4 kertaa suurempi kuin puussa (per neliömetri)jne.

Kyllä, polttaminen aiheittaa keuhko syöpää niin kuin kaikki savu mutta vaikutus aikaan nähden (2-4 tuntia) pienemmät riskit siinäkin koska käyttö kerrat olisivat pienemmät ja ei sitä päivittäin pidä pössytellä, ja kasvin THC voidaan höyrystää joka taas ei aiheuta haittaa hengitys elimille, aineella on suuremmat haitallisemmat jos se on yhteydessä alkoholiin että ei tällä elämää voi tuhota tai no riippuu yksilöstä.

Tosiaan, ei sovi ihan kaikille mutta tuskin muutaman ihmisen takia tarvitsee laittomaksi leimata, jos ei kestä ei kestä silloin ei ole ainetta pakko nauttia.
Ja selasin noita kommentteja ja huomasin että vastaan panijoilla puuttuu viesteistään faktat, pelkkiä yksilö kohtaisia tilanteita... että ottakaa asiasta selko ennen kuin tulette julki mitään antamaan.