YLE: peru virheellinen lausuntosi hampusta!

Kemisti

/ #42 Re: Voi hyvä luoja mitä nyt

31.08.2012 08:59

#33: Tuomas leppiaho - Voi hyvä luoja mitä nyt

"- -Kuuluuko ihmisen luontoon ja mieleen se, että ihminen huumaa aivonsa käyttämällä huumeita tai päihteitä? Alkoholi on totta vie mukava keksintö, vaikka omaa tietenkin yhtä pahoja sivuvaikutuksia kuin kannabiksenkin käyttö (pikkuaivojen toiminta heikkenee -> liikkeet ja puhe muuttuu sammaltavaksi, hitaaksi ja tökkäileväksi).- -"

En kyllä käsitä miksi monessa tutkimuksessa vaarallisemmaksi luokiteltua etyylialkoholia saa laillisesti ostaa, muttei THC/CBD pitoisia tuotteita. En ymmärrä miksei aikuiset ihmiset saa itse päättää mitä suuhunsa laittaa. Syy miksi miedotkin huumeet ovat kielletty, on raha. Jos tulevat narkomaanit ei koskaan koskisi koviin huumeisiin (opiaatit, amfetamiinit) ei miljardeja hämärää rahaa valuisi enää pörsseihin ja talous romahtaisi entistä pahemmin. Asian voi havaita katsomalla seuraavia sivustoja:

Vielä yksi käppyrä siitä eri huimausaineiden vaarallisuudesta:

Linkki tutkimukseen minkä pohjalta käppyrä on tehty:

Luulen että huumeiden käytön negatiiviset puolet vähenisi ja huumeiden vastainen sota saataisiin voitettua, jos miedot huumeet (esim THC/CBD ja LSD-25) laillistettaisiin ja alettaisiin kontrolloidusti myymään valtion puolelta ja kerättäisiin näistä veroa. Tyrehtyisi siinä järjestäytyneeltä rikollisuudelta rahahanat ja erittäin vaarallisten huumeiden(opioidit/amfetamiinit) väärinkäyttö loppuisi/vähenisi merkittävästi.

Muuten Tuomas vaikutat ikäiseksi erittäin fiksulta kaverilta, mutta kannattaa tutustua libertarismin aatteeseen. Tämän voi helposti aloittaa lukemalla Tuomas Enbusken pamfletti, jos et sitä ole jo tehnyt:

Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei tallata muiden kukkia!