Yksikin lapsimurha on liikaa

Henna Wessman

/ #195 Re: Re:

01.09.2012 17:26

#191: Kysymyksiä herää - Re:

Kuolemantuomion kannalla ainoastaan niissä tapauksissa, joissa syytetty itse myöntää syyllistyneensä ja teko on rangaistukseltaan elinikäisen tuomion luokkaa. Ja siis jotain poikkeuksellisen hirveää, kuten tämäkin tapaus. Onhan moni pyytänyt sitä itsekin, kuten esimerkiksi Aileen Wuornos, vaikkakin hän oli sarjamurhaaja, mutta kuitenkin. Siis en todellakaan ole kuolemantuomion kannalla nyt minkään sosiaalitoimen kanssa, että jos joltain on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Sen kannalla kuitenkin olen että ilmiselvissä tapauksissa jossa syyllinen itse myöntää tekonsa voitaisiin tätäkin vaihtoehtoa Suomessakin harkita. Nykyisellään systeemi ei kovin toimiva ole. Mikä esimerkiksi on tämän parantumattomasti sairaan miehen ja hänen tyttöystävänsä jatko? Elinikäinen tuomio, hyvällä käytöksellä ei moniakaan vuosia ja sen jälkeen joko johonkin muuhun valtion laitokseen tai kadulle hakattavaksi, kuka tästä hyötyy, ei ketään. Maalaisjärkeä voitaisiin soveltaa monessakin asiassa. Mutta jos nyt haluat minusta väkivaltaisen tai väkivallan kannattajan tehdä tämän mielipiteen perusteella tee se. Olen eutanasiankin kannalla. Sekin on väkivaltaa, vaikkakin itse pyydettyä. Enkä minä ole täydellinen, enkä ole missään kohtaa niin väittänyt, ei kukaan ole. Itselläni on niin rankka lapsuus takana, että tiedän varsin hyvä mistä puhut, kun viittasit siihen et oma sisar tai läheinen kokisi jotain tällaista. Mutta voit ihan itse tehdä omat päätöksesi, meillä kaikilla on siihen oikeus.