Yksikin lapsimurha on liikaa

Maijaliisa Hiekkanen

/ #217 Juuri näin!

01.09.2012 19:13


Kukkanen71 kirjoittaa
"Miksi kukaan ei välitä tarpeeksi? Ihmiset herätkää.. Tänä vuonna on tapahtunut järkyttävä määrä perhesurmia, lasten pahoinpitelyitä ja surmaamisia. Ihmisten pahoinvointi näkyy yhteiskunnassamme näin... Miten voimme auttaa toisiamme, että tällaisia tekoja voisimme ehkäistä? Mietitään sitä ihan jokainen, katsotaan peiliin, ihan jokainen..."

Kukkanen71 kirjoittaa Oikeaa Asiaa, Oikealla asenteella. Ilo lukea!

Kaiken sen lahtausasenteen ohessa, jota tämä viestiketju paljolti sisältää: syyttämisen, sormellaosoittelun, kuolemantuomioiden tehtailun, omatekoisten nettituomioiden seassa.

Jokainen Todella Ajatteleva ihminen pohtii, syntyjä syvempiä. On helppo lausua pikaisia tappotuomioita, kuolemantuomioitakin, saati SYYTTÄÄ pahuuden tekijöitä, viranomaisia, jne. Se ei paljon älyäkään vaadi. Jokaisessa ihmisessä vaanii peto sisuksissa. Valmiina tappamaan jokaisen epämukavan, saati jonkun "kamalan"... Jokaisessa meissä asuu murhaaja, tappaja. Tahdoimmepa taikka emme? Moni vain luulee olevansa Enkeli, joka tekee tuomioistuimia Paholaisille... Sama murhanhenki asialla...

No Kukkanen71 kirjoittaa siis asian ytimeen. Mitä me jokainen voimme tehdä? Siis tehdä? Ei vain ladella netissä nimmarin takaa "tappotuomioita" - kuolemantuomiota!

Ihmisten pahoinvointi näkyy. On näkynyt kauan, lisääntynyt vuosikymmenien aikana. Kumuloitunut erityisesti parin viime vuosikymmenen aikana Suomessakin. Se näkyy. Tekoina, tapahtumina. Eikä tätä yhteiskunnan "syöpää" noin vain paranneta? Kyse on kokonaisuudesta. Koko yhteiskunta on erittäin kattavasti syöpäsairauden kourissa. Oikeastaan hyvin pahasti. Ja ennuste on surkea.

Mutta praktisella, arkielämän tasolla voi jokainen ihminen pohtia, mitä tehdä? Ja kohteita ja keinojakin löytyy. Koko maailmaa ei kenenkään tarvitse koettaa parantaa! Riittää, jos edes jotakuta ihmistä voi jelpata. Lasta varsinkin. Jos jokainen auttaa edes yhtä kohdetta, mikä siitä syntyy!

Kun me kerran - jokainen - olemme sillä viimeisellä tuomiolla, meille sanotaan:
- Minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette tehneet minulle!
- Minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä pienimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.

Kyse ei siis ole vain tekemisestä (pahankaan tekemisestä) vaan myös se tuomitaan, jos on jättänyt TEKEMÄTTÄ jotakin? Konkreettista.

Kestätkö tuomiolla? Jos olet vain puhunut, julistanut kuolemantuomiotakin toiselle - mutta olet jättänyt tekemättä sen mitä olisit voinut? Yhdelle? Ihmiselle...

Eli Kukkanen71 viestin mukaan: Peilin eteen, kysymään... mitä MINÄ... olen?