Yksikin lapsimurha on liikaa

itsekkinäiti

/ #284 itsekkin asioinut

02.09.2012 10:42

kirjoittelin tuonne jo aikaisemmin itsestäni ja eerikasta. olen itse asioinut samaisten lastensuojelu työntekijöiden kanssa, jotka olivat myös eerikan tapauksessa. valitettavasti en voi yhtään ihmetellä että he tekivät päätökset päin seinää, maalikon järkeä ja ammattitaitoa ei heillä ole. en minäkään heiltä apua saanut, vaikka pyysin. kaikkeen vastaus oli aina "ei kuulu meidän toimen kuvaan". kun poikani koulukiusaaminen karkasi käsistä ja sain nämä lastensuojelu työntekiät lopulta auttamaan poliisin kuvaan tulon jälkeen. keskustelimme koululla ja lastensuojelu henkilöt totesivat "mietin vain olisiko lastensuojelu voinut tehdä jotain enemmän", jälleen jälkikäteen mietitään kun ei aikaisemmin äitiä voitu kuunnella ja uskoa. maalikon järki ja asioiden selvittäminen olisi voitu eerikakin pelastaa. eerikan äiti teki töitä asioiden eteen vuosia ennen tilanteen kärjistymistä, äiti ja sukulaiset oikeasti välitti ja oikeasti yritti. nämä äidin sairaat naapurit, eivät vain jättäneet rauhaan. eikä eerikan perhe ole suinkaan seudun ainut joita nämä naapurit ovat terrorisoineet. olen itsekin lastensuojeluun näistä naapureista kertonut ja heidän sairaasta kiusaamisesta. mielestäni he ovat myös vastuussa tapahtumista perättömine ilmoituksineen. ulkopuolinen ei todellakaan usko ennenkuin itse näkee, kuinka hirveitä nämä naapurit ovat ja sitä kuinka pitkälle he ovat valmiita menemään. seudulla on perheitä joissa juodaan oikeasti humalahakuisesti ja siellä pyörii muksut seassa silloinkin kun yöllä tapellaan, kukaan naapuri ei siellä näihin puutu. eerikan kohdalla ei kuitenkaan ollut tuota. eerika oli iloinen ja puhelias aina, hänestä pidettiin hyvää huolta.