Kannabis lailliseksi

Opettaja

/ #3827 Mietojen huumeiden puolesta

12.09.2012 18:19

Todellakin pitäisi tehdä suuri ero mietojen ja kovien huumeiden välillä!

Molempia itse käyttäneenä (5 vuotta ensin kannabis, pian ekstaasi, amfetamiini ja lääkkeet), voin sanoa kyseisiä aineita käyttävien porukoiden välissä olevan todella suuren eron. Myssyttelypiireissä ihmiset ovat letkeitä, viihtyvät pienissä porukoissa usein sisätiloissa/ omissa oloissaan, muusta kuin silmistä ei juuri polttamista huomaa, ehkä käyvät korkeintaan hiukka hitaalla. Agressiivisuudesta tai vaarallisuudesta ei tietoakaan.

Pöhinäporukoissa meininki on heti aika toisenlaista. Nopeasti tulee kuvaan ensin pienet keisimiset, sitten suuremmat (varastelut ja tavaran myyminen/ vaihtaminen poreeseen). Valvotaan 24h jopa 5 yötä viikossa, kamaa kuluu ja rahaa tarvitaan..

Ja itse liputan ehdottomasti kotikasvatuksen puolesta. Ketä voi haitata, jos haluaa itse kasvattaa omaan/ ystävien käyttöön hiukka budia. Hoidat sitä kuin rakkainta viherkasvia, hartaudella ja rakkaudella. Jos saat sadoksi vaikka 15g/ puska, olet juuri vähentänyt omalta osaltasi sen verran salakuljetetun kaman menekkiä, kun oletkin kasvattanut sen itse.

Itse kriminalisoisin tiukemmin salakuljetuksen, yli 5g määrien myymisen (nykyään ehkä noin 50e?) ja suuret viljelmät. Mielestäni valtio kannattaisi rahapulassaan ehdottomasti kerätä "provikat välistä" ja laillistaa myynti, jotenkin järkevästi.

Olen nykyään siis opettaja ja kahden hurmaavan lapsen hoitovapaalla oleva isä. Päihdevuosistani on jo yli 10 vuotta ja ei, en polta itse enää edes pilveä. Mutta olen ehdottomasti sen laillistamisen puolella. Itselleni peloteltiin aikoinaan sen olevan yhä vaarallista kuin heroiinin. No, pitihän se sitten lähteä muitakin aineita testaamaan, kun itse huomasi, ettei se kannabis ollut mitenkään varoitteluiden arvoista. Heroiiniin on ystäväpiirissämme kuollut yli 10 ihmistä (17-28v.). Kannabisöverit ovat pahimmillaan puolen tunnin oksentelu.