Yksikin lapsimurha on liikaa

Kuka sitten ajaa lapsen etua jos ei lastensuojelu?

/ #514 Tytön äiti ja koulu yrittivät saada lastensuojelun puuttumaan

16.09.2012 00:10

tilanteeseen, mutta heidän asiantuntemustaan ei arvostettu eikä siihen reagoitu. Luin lehdestä, että tytön äiti oli saanut päälleen vain halveksivan kommentin. Koulussa taas on puolueettomia ammattilaisia, joiden sana sossunkin pitäisi ottaa todesta. En tunne tapausta lähemmin, mutta iltapäivälehdessä kirjoitettiin koulunkin puuttuneen asiaan useamman kerran vaikka kertakin pitäisi jo riittää.

En halua puolustella ketään, mutta ilmeisesti moni muu ihminen on luullut, että asia hoidetaan pian kuntoon, jos tiesivät, että lastensuojeluilmoituksia oli tehty. Ihmettelen suuresti, mitä lastensuojelijat oikein tekevät, jos he eivät suojele lasta!? Mielestäni asiassa vastuussa olevien siitä tienneiden sossujen (sekä käytännön sossutyötä tekevien että heidän esimiestensä) kuuluisi muiden sanktioiden lisäksi menettää loppuiäkseen oikeus harjoittaa tätä ammattia, jossa he ovat enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Otetaanhan esim. sairaanhoitajilta ja lääkäreiltäkin ammatinharjoittamisoikeus pois, jos katsotaan, että he eivät kykene sitä suorittamaan.