Turkistarhaus kiellettävä!

Vähemmän julma
Vieras

/ #154 Re: Re: Re: Re: Re: vähemmän julma

07.01.2011 18:32

#153: biologi - Re: Re: Re: Re: vähemmän julma 

 

Minkki ei tapa huvikseen, mutta saattaa tosiaan tappaa paljon enemmän kuin voi kerralla syödä, jos saalista on runsaasti tarjolla. Minkin tarkoituksena on viedä saalis säilöön, jos se vain on mahdollista ja on löydetty suuriakin ruokavarastoja, joihin on kerätty talven tai yleensä "pahan päivän varalle".

En edelleenkään voi käsittää, miten aikuinen mies voi käydä täysin puolustuskyvyttömän pienen hylkeenpoikasen kimppuun. Jääkarhun mielisaalis ei varmaankaan ole hylkeenpoikanen vaan isompi, jonka jääkarhu tappaa tassunhuitaisun jälkeen kertapuraisulla ja poikanen menisi pelkällä puraisulla. Ihmistappajat puolestaan hakkaavat kepillä miten sattuu niin, että jäätikkö on verta täynnä ja ihmisen kohdalla kyse ei ole edes välttämättömyydestä eli ravinnosta. Pelkurimaista ja raukkamaista julmuutta ja ainakaan minun silmissäni siten toimiva ei ole mies eikä mikään!

Näytät yrittävän puolustella omia julmia tekojasi ja huvittelujasi vetoamalla siihen, että luonto on vielä julmempi. Lapsena omia vääriä tekosia puolusteltiin tyylillä: "Siksi minäkin vähän, kun muutkin" ja asenteesi kuulostaa samanlaiselta. Onpa luonto tai jotkut muut ihmiset miten julmia tahansa niin itse olen ottanut monen muun tavoin vastuullisemman asenteen eli pyrin käyttämään kykyäni eettiseen ajatteluun ja toimintaan. Se kyky ja asennehan erottaa aikuisen lapsesta ja ihmisen eläimestä ja ilman sitä kykyä ihmislaji ei olisi tainnut selvitä tähän päivään asti.