Turkistarhaus kiellettävä!

/ #155 Re: Re: Re: Re: Re: vähemmän julma

07.01.2011 18:44

#153: biologi - Re: Re: Re: Re: vähemmän julma

Väitteeseesi siitä, että turkiksia pitävät nuoremmat miehet ja naisetkin, sanoisin, että olen kerran elämässäni nähnyt miehen, joka eteläisemmän Suomen kaupunkioloissa hurautti pikkuautolla kauppareissulle ulko-oven eteen ylipukeutuneena kokoturkkiin ja suoraansanoen en ollut uskoa silmiäni: voiko mieskin olla niin turhamainen! Kokoturkkeja näyttävät käyttävän vain vanhemmat naiset, joissa on jotain reppanamaista mummelimaisuutta ja ilmeisesti huono verenkierto. Kyse voi tietysti olla siitäkin, että itse näen turkki päällä kulkevat hieman ajastaan jälkeen jääneinä mummeleina, tosin selvennykseksi, että minulla ei sinänsä ole mummeleita vastaan mitään. Nuoremmilla naisilla ja naismaisilla miehillä näkyy hupunreunahörhelöitä, joiden olemassaoloa ei voi puolustella edes lämmittävyysseikoilla vaan kyse on vaatesuunnittelijoiden mielikuvituksettomuuden luomuksista, joita tietämättömät/ajattelemattomat ostavat. Mitään lämmittävyyttä ei ole myöskään miesten jo aikansa eläneillä nikitoilla, joiden läpät pidetään kovillakin pakkasilla ylhäällä korvat punaisina. Tavallinen myssy riittäisi lämmittämään paremmin.

Ei edes Suomen lämpötiloissa tarvita turkkia ainakaan napapiirin eteläpuolella, puhumattakaan Kreikasta tai muista lämpimistä maista, minne viennistä taitaa mennä suuri osa hurlumhei-bailailuihin. Mielestäni ylipäänsä kaupunkioloissa kokoturkki on jäänne entisajoilta, jolloin miehelle oli kunnia-asia ostaa naiselleen jokin arvokas ja harvinainen villieläinturkki, jolloin nainen koki olevansa kaunis ja koki myös miehen eleen suureksi rakkaudentunnustukseksi. Nykyiset wannabe-metsästäjäsankarien häkkikasvatetut tusinaturkiksethan eivät ole edes harvinaisia ja naiset ostavat niitä itse itselleen näemmä suuruudenhulluina kuvitellen olevansa kuningattaria, jumalia ja ilmeisesti kauniitakin ymmärtämättä, minkälaista rumuutta vaatteeseensa ja vaatteen kantajaan sisältyy sellaisen silmissä, joka näkee ja katsoo pintaa syvemmälle.