VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

/ #4772 Re: susiviha

19.10.2012 14:33

#4758: Turrikka - susiviha

Enpä tiedä, mitä koiranpidolla ymmärrät. Sinulle se voi olla kullinjatke tai klitoriksenviritin, mutta minulle metsästyskaveri. Jokaisella on ja on ollut nimi sekä omat mielipiteet - viimeksi eilen, kun sovittiin, että jätetään hirvi, kun kello oli jo vartin yli kolme enkä jaksanut enää sateessa rämpiä. Poika olisi kyllä jaksanut, mutta armahti minua. Kotiin tultua haukkasi ensinälkään kylmän kananreiden ja meni armeijan viltille kuivattelemaan siksi aikaa kunnes sain itselleni suppilovahverokeiton valmiiksi ja hänen hunajamaridoidut kananfileensä haudutetuksi padassa. Kuivateltuaan ja syötyään meni verannalle kuuntelemaan kaupungin ääniä. Iltapalaksi vaimo laittoi hänelle vielä grillattuja kalkkunanfileitä kaksi kappaletta, joista puolet näkyy vieläkin olevan kupissa. Tuli äsken sisälle ja kuorsaa keittiön pöydän alla rakkaalla räsymatollaan kuin höyryjyrä ollakseen taas huomenaamulla valmiina komentamaan itseään moninkerroin suurempia riistaeläimiä. Tällaista tässä talossa on nk. koiranpito ollut jo yli sata vuotta eli viidennessä polvessa vaikka kaupungissa asutaankin. Olen kyllä nähnyt muunkinlaista koiranpitoa, mutta eipä niillä sitten metsässä ole juuri mitään tehnytkään.