Aviorikos kriminalisoitava uudelleen rikoslakiin

/ #15 Re: Re: Aviorikos

30.10.2012 15:03

#10: Mk - Re: Aviorikos

"Itse olen erittäin huolissani myös näistä uusioperheistä ja heidän ihmissuhteidensa terveellisyydestä etenkin lapsille."

Ensinnäkin ilmaisu "uusioperhe" on väärin. Tarkoittanet uusperhettä? On käynyt monta kertaa niinkin, että se ensimmäinen perhe on ollut se epäterveellinen esimeriksi päihteidenkäytön, väkivallan, vanhempien kypsymättömyyden ja mielenterveysongelmien jne vuoksi. Joku uskottomuus, mikä ainakaan minusta ei ole lapsille niin paha asia kuin väkivalta ja päihteet,  ja se tulee siihen sitten enää pisteenä iin päälle, joka väkivallan uhrin tai väkivaltaisen toimesta. Ensimmäinen suhde on sellainen koekappale ja harjoittelua. kun avioliitto on solmittu nuorena ja kypsymättömänä, eikä ole ehditty kypsyä vanhemmuuteen. Uusperhe voi olla todella kehittyneempi muoto ydinperheestä ja se voi tarjota lapsille paremmat olot. Jos joku lakimuutos pitäisi tehdä, niin mielestäni lastenteko pitäisi kieltää alle 30-vuotiaiailta ja siihen vaadittaisiin kehityspsykolgian pakollinen kurssi ja jotkut testit ja haastattelut pitäisi järjestää ihan kuten adoptiovanhemmille. Kaikki imbesillitkin kun saa lisääntyä vapaasti, pystyvät he huolehtimaan jälkikasvustaan tahi ei.