Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

/ #408 Re: jaahans...

09.11.2012 04:12

#406: ape - jaahans...

Vaikka ehkä oletkin kaivoksessa töissä, pitäisi sinunkin nähdä nenääsi pidemmälle. Onko mielestäsi Talvivaarassa asiat kunnossa, jos rakennetaan hätäisesti altaita, joita ei pojusteta lainkaan, ja nyt kun tuli se toinen vuoto, niin jätevesi ohjattiin näihin altaisiin. Entä se, jos viranomaiset mittaavat raskasmetalleja väärällä asteikolla, joka antaa 20 kertaa todellisuutta pienemmän tuloksen? Entä se, kun paikallisille ja tuskin ministereillekään ei kerrottu uraanin talteenotosta mitään, kun lupia haettiin? Sekä kaikki se muu salailu, vääristely ja välinpitämättömyys ongelmia kohtaan, joita on matkan varrella eteen tullut.
Kaivoksen johdon ja ELYn johdon toiminta ei missään mielessä edusta oikeaa eikä hyvää politiikkaa, eikä heidän rikkeellistä toimintaa tule suvaita. Eikä siis kannata enää ihmetellä, että ihmiset ovat todella suuttuneita.

Vaikea ymmärtää, miksi työntekijäkään haluaisi puolustaa tällaista toimijaa - ellei sitten ole ns. reppuduunari .