Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Henri Lentonen

/ #571 ARTIKKELIA

11.11.2012 17:47

Talvivaarassa on laittomasti aloitettu uraanin jalostus:

"Ihminen, joka hyväksyy vääryyden vastustamatta sitä on pahan ja vääryyden puolella."

Martin Luther King

Tämä tapaus oli viimeinen pisara itselleni ja ehdotankin nyt koko eduskunnan, myös näiden hyväveli kerhon eliittikerman erottamista:

Virallisia mittauksia ei ole vieläkään, miksi? Koska salattavaa on eikä viranomaiset halua puuttua asiaan, vaan ovat mukana salailussa! Mediaa ei päästetä alueelle tekemään riippumattomia mittauksia, siellä ne valuttelevat nyt paskojaan pitkin luontoa hissunkissun ja kansa pidetään pimennossa mitä kaikkea sieltä vuotaakaan. Raukkamaiset rakit! Ottakaa vastuu rikoksistanne tai painukaa pois täältä Suomesta, jotta ihmiset pääsevät siivoamaan jälkenne!

Sitten kun asia paljastuu myöhemmin, jos paljastuu, niin syylliset ovat vetäytyneet muihin hommiin ja pääsevät taas kuin koira veräjästä: talvivaarakin varmaan mennyt jo konkurssiin niin kuka maksaa? Seuraavat viranomaiset sitten kovin paheksuvat tätä toimintaa tietysti ja niin sama hyväveli kerhon valta edelleen jatkuu.. Nuket vaihdetaan, mutta itse näytelmän pitäjät pysyvät samoina.

Nyt on aika toimia ja välittömästi murtaa mediapimento aiheesta, paikan päälle 24/7 päivystys esim. greenpeace joka voi vahtia tilannetta. Jos talvivaara on vuosia valutellut noita paskojaan pitkin luontoa viranomaisten siunauksella, niin mitä luulette että nyt paraikaa tekevät?

Talvivaara yhteistyössä viranomaistemme kanssa peittelee kansanmurhaa. Tämän tajuaa lapsikin, että vuotaneet myrkyt jalostuvat järven ekosysteemissä mm. kaloihin ja muihin pieneliöihin. Vitkuttelivat tätä asiaa, kunnes vedestä ovat myrkyt jalostuneet järven muihin eliöihin jolloin tosiaan onkin liian myöhäistä vaihtaa vesiä. Mihinkään ne eivät kuitenkaan järven ekosysteemistä katoa vaan jäävät sinne pyörimään ja joutuvat lopulta ihmisten ruumiisiin aiheuttaen syöpiä ja muita terveyshaittoja ihmisissä. On varsin raadollista, että omat viranomaisemme, joiden kuuluisi suojella juuri ihmisiä, itseasiassa aktiivisesti edesauttavat kansanmurhaa!

StopTalvivaara kiteyttääkin tämän salailun tarkoituksen: jotta voivat rauhassa vuotaa myrkkynsä Suomen vesiin ja ihmisten elimistöön lopulta!

"Tätä viimeistä turvarajaa ei ole haluttu näyttää medialle. Kiertoajelut on tehty itse kipsisakka-altaan ympärillä. Ketään ei ole päästetty kuvaamaan tätä suohon rakennettavaa keinolampea johon liuos aiotaan pysäyttää. Tilanteen piilottelu ja käsitepeli on antanut medialle ja päättäjille siloitellun ja ylioptimistisen kuvan turvajärjestelyistä. Varoallas keinollisesti padottu suolampi, josta myrkyllinen liuos kulkeutuu alapuoliseen vesistöön ja pohjavesiin. Kaikki valtava maamassat ovat ongelmajätteeksi luokiteltavaa ainesta vedenjakajalla, Savon ja Kainuun latvavesien lähteillä."

Lyhyt video uraanin vaikutuksista luontoon:

Lisää tietoa: