Ei mausteita tai ruokaa lääkeluetteloon

Luontaistuotteilla tervehtynyt

/ #33 Re: ???

12.11.2012 02:15

#2: Ihmettelijä - ???

Kyse ei tosiaankaan ole tuotteiden valvonnasta vaan siitä että tuotteet saadaan apteekkitavaraksi, eli pois markkinoilta. Kuten aiemmin on kerrottu, kaikista (täysin vaarattomista) rohdosvalmisteista jotka on määritelty suomessa lääkkeiksi, saatavilla on tällä hetkellä yhtä- kahta. Rekisteröintikulut ovat niin suuret että kenelläkään ei ole niitä näin pienellä markkina-alueella varaa maksaa. Surkuhupaisinta on samoja tuotteita myydään esim. USA:ssa ruokakaupoissa täysin vapaasti. Ilmeisesti ne muuttuvat vaarallisiksi ylittäessään atlantin? Kukaan ei ole koskaan kuollut tai edes sairastunut kyseisistä valmisteista. Länsimaisten lääkkeiden sivuoireisiin kuolee kymmeniä, jopa satoja tuhansia ihmisiä vuosittain pallollamme.

Meitä on monia joille osa listan tropeista on elintärkeitä. Jos tulli alkaa kohdella niitä laittomina lääkeaineina, olemme todella pahassa liemessä. Kai sitä täytyy vanhoilla päivillään ryhtyä salakuljettamaan täysin vaarattomia luontaistuotteita ulkomailta ruumiin onteloissa? Samaan aikaan (täysi-ikäiset) ihmiset saavat ostaa kaljaa ja tupakkaa täysin vapaasti maitokaupoista. Tämä on jotain niin järjetöntä että kun puolisoni kertoi tästä, luulin ensin hetken että tämä on hänen huolella laatimansa karmea vitsi. En kertakaikkiaan voi käsittää mitä näiden virkamiesten päässä liikkuu vai liikkuuko mitään?

Mitä seuraa siitä että kaikki ihmisille terveelliset ruoka-aineet ja yrtit määritellään lääkkeiksi? Myydäänkö kaupassa lopulta vain sokeria, sipsejä, pullaa, limsoja, valkoisia vehnäjauhoja, tupakkaa ja olutta? Muita saa sitten reseptillä apteekista, jos jollakin on varaa tuote rekisteröidä.

Kirjoittakaa ihmiset kansanedustajillenne asiasta. Monet käsittämättömät lait ja säädökset menevät läpi vain siksi että oikeastaan kukaan ei tiedä asiasta. Jälkeen päin onkin sitten todella vaikeaa enää muuttaa niitä, koska kukaan ei suostu myöntämään että virhe tehtiin.