Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

Lapua

/ #30 totta!

19.08.2007 17:22

Meidän koulussa on tullut tämä "kumiperunat" ja ruskea kastike liian tutuksi.. Kyseessä on kivenkovat perunat jotka halkeaa vain ja ainoastaan veitsellä ja maistuu paskalle. Ruskeassa kastikkeessa ei ole mitään lihaa tms ja salaattina on oliiveja salaatinlehtien kera.. hyi helvetti. Monta kertaa olen myös törmännyt "keittäjien" ruumiinosiin :D.. tarkoitan siis ripsiä, hiuksia, kynnenpaloja ynnämuuta paskaa ja sitten luonnoneläimiin ns. etanoita, kotiloita ja muuta paskaa. Vedessä lilluu usein kärpäsiä ja maito maistuu lemmehtyneeltä joka on uudelleen laitettu jääkaappiin.. Olen nyt yhdeksännellä luokalla ja sama tahti jatkuu.. Hyvää ruokahalua..

P.S: Hetki sitten tuli uutisissa että kouluruokaan käytetään ala-asteella keskimäärin 30senttiä peroppilas päivässä ja 50senttiä peroppilas päivässä yläasteella eli toisin sanoen erittäin vähän.

P.S.S: Aina kun meidän koulussa (en tiedä onko muissa kouluissa sama periaate) on lihapullia tai jotain muuta hyvää herkkua niin niissä on raja monta saa ottaa.. yleensä muutama 3-5 lihapullaa peroppilas.. Kerrankin kun on sellaista ruokaa mitä voi syödä kunnolla niin niissä on raja. Yleensä meidän koulussa sorrutaan "sale reissuun" eli porukka lähtee sale kauppaan joka on lähellä koulua ostamaan limsaa ja karkkia, että jaksaa loppu koulupäivän.

Allekirjoitan täysin.