Pro Puijo - Puijon vanhojen metsien puolesta

KuoSi

/ #18 Puijon laskettelu toiminnankehittäminen

08.12.2012 22:23

Kommentoin KuoSi Freestyle ry. puolesta:
Pro Puijo adressi -ehdotelma on erittäin varteen otettava toimintasuunnitelma Puijon kehittämistä ajatellen. Se sisältää erittäin hyviä ehdotelmia, kuten Puijon rinteiden avaamista yleisölle, freestyle parkin rakentaminen Antikkalaan, kerho- ja harrastetilojen sekä urheilukenttien tehostettua käyttöä. Kuitenkin jotta Antikkalaankin pystyisi tekemään freestyle parkin siten, että se ei estä tavallisten laskettelijoiden vapaata laskemista siellä, tulisi Antikkalaan saada toinen rinne. Tai vaihtoehtoisesti nykyistä turhan kapeaa rinnettä levennettyä.
Myöskin toimiva lumetusjärjestelmä olisi ehdoton, jotta harrastajat pääsisivät aloittamaan kauden ajoissa. Muussa tapauksessa kaikki laskijat tulevat jatkossakin hankkimaan kausikorttinsa Kasurilaan, josta löytyy tehokas lumetusjärjestelmä.

Vaijerijunarata Puijonlaelle on mielestämme kuitenkin aika turha ja kallis investointi. Kuitenkin kyseessä on kuitenkin vain mäki, ulkoilualue, eikä mikään vuori jonka laen saavuttaminen olisi mitenkään erikoista.

KuoSi Freestyle ry. voi olla konsultoivana apuna, mikäli Antikkalaa ryhdytään kehittämään freestyle-laskemisen näkökulmasta, tai olisi kysyttävää kehitysehdotuksista.

Riku Tuutti (pj.)
KuoSi Freestyle ry.