Vetoomus Nousiaisten koulujen puolesta

Vieras

/ #42 Re: KIITOS!

11.12.2012 09:58

#40: Seija Nurminen - KIITOS!

Hyvä päätös oli, paljon oli puheenvuoroja asian puolesta ja vastaan. Itselleni jäi päähän pyörimään mielipiteet siitä, millainen on hyvä koulu. Jos kerran koulu tehdään niin se on tehtävä kunnolla, siinä on oltava käyttökelpoinen liikuntasali ja riittävän tilavat käytävät. Siinä pitää olla piha, jossa oppilaat viihtyvät, pienet ja vähän isommat. vrt. Paananen:"jos tehdään jotain, tehdään se kunnolla" Lakkapää:"missä on liikuntasali?" Sitten laitetaan pystyyn suunnittelun ohjausryhmä. Suunnitelmia tarkennetaan, hiotaan ja muokataan. Lisätään lämmitysjärjestelmä, jätevesijärjestelmä ja leikkikalusteita pihalle. Vähän aitaa pysäköintipaikkojen ja oppilasalueen väliin. Liikuntasali. Tehdään uusi kustannusarvio. Huomataan että tarvitaan lisärahoitusta ja käsitellään asia valtuustossa. Sitten aletaan rakentamaan. Sopimukset on tehty miten sattuu ja urakoitsija keksii lisälaskua milloin mistäkin sopimuksesta puuttuvasta rakennusosasta ja vielä huomataan että sitä ja tätä ei ole otettu huomioon. Pyydetään jälleen kerran lisärahoitusta. Rahoitusta saadaan eihän rakentamista keskenkään voi jättää. Ja vihdoin saadaan uusi koulu loppulaskun ollessa jotain aivan muuta kuin 1,4 miljoonaa. Mutta koulu tulee se on varma.