IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

MP

/ #1913 Re: Re: Vapolle vaaditaan yhteisösakkoa ympäristön turmelemisesta Ähtärissä

13.12.2012 22:46

#1911: Likaajat vastuuseen - Re: Vapolle vaaditaan yhteisösakkoa ympäristön turmelemisesta Ähtärissä

Mahdollisimman vähäinen julkisuus turvesektorin harjoittamalle ympäristön pilaamiselle, eliölajiston hävittämiselle ja suoluonnon arvojen polkemiselle on tietysti monen tahon toiveissa. Tietyt, luontoarvoja "hyvin rajoittuneesta näkökulmasta" hahmottavat järjestöt ja veljesverkostot tuossa tietenkin turvetoimijoiden mukana.

Meidän oikeutenamme on tuoda tuon tapaiset epäkohdat, rikokset ja moraalin vääristymät julkisuuteen. Vaatii vain sellaisten omien asenteiden muuttamista, joissa odotamme "kaikkien muiden hoitavan" luonnonsuojelun.

Mitä tulee googlaamiseen, niin ainakin minä saan helposti esiin monia sivuja, joissa ko. vaposikailua käsitellään. Tuossa sama juttu Metsälehdestä ja Yle Pohjanmaan sivuilta. Jälkimmäinen noita tyypillisen niukkasanaisia juttuja jotka toimitus julkaisee "vain pakosta, koska muutkin julkaisevat".

Niin ja ihme kyllä, MT:kin oli pakkoraossa julkaisemaan asian: