Ei turkistarhaa Kokemäelle!

Tiitu

/ #18

14.12.2012 18:36

Minua myös huvittaa nuo joidenkin kommentoijien nimittelyt turkistarhausten vastustajista. Turkistarhausta ei vastusta ainoastaan pikkutytöt ja ituhipit, vaan turkistarhauksen kieltäviä lakeja on tehty useassa eurooppalaisessa valtiossa. Turkistarhaus on täysin kiellettyä Isossa-Britanniassa (2003), Itävallassa (2004) ja Kroatiassa (2007). Lisäksi monessa Euroopan maassa, mm. länsinaapurissamme Ruotsissa, on tarhaus tehty kannattamattomaksi tiukennetulla lainsäädännöllä. Miksei siis Suomessakin? Olisi jo aika, toki tarvittavin siirtymäajoin.

Sinänsä broilerituotantotehtaan muuttaminen turkistarhaksi ei välttämättä huononna eläinten elinolosuhteita juurikaan. Karvaiset ketut ja minkit vaan sattumalta saavat pisteitä kotiin söpöydellään, jonka vuoksi niiden kohtelu saa enemmän huomiota. Ei niissä broilerituotantolaitoksissakaan niin kovin onnellista eläinkuntaa asustele. Tarkoitan siis, että yrityshän on jo perustettu ja eläimiä on jo pidetty eläimen luontaista käyttäytymistä tukemattomissa, liian ahtaissa tiloissa. Kiitos kuitenkin vastauksesta M.O. ja toivotan onnea projektiin.