Ei turkistarhaa Kokemäelle!

Sonja Purra

/ #25

17.12.2012 01:28

"sikaloista mitään adresseja kerätä, koska ne tulee syöntiin....mutta teurastetaan siltikin!Mo"
- Olet väärässä. Kyllä tehdään. Oletko koskaan kuullut mm. Oikeutta Eläimille-järjestöstä? Tai Animaliasta? Niidekin eläinten asioita ajetaan kyllä, ei välttämättä tuotannot lopettamis-ajatuksella, sillä ihmisen on kuitenkin syötävä. Puututaan kuitenkin mm tehotuotantoon jossa eläimiä selkeästi riistetään ahneuden takia. Turkis on kuitenkin asia, jota kukaan Suomen maassa ei enää 2000-luvulla tarvitse! Turkis on status-tuote, siis täysin turha. On muitakin keinoja tuoda esille omaa varakkuuttaan tai "varakkuuttaan".

"Vaikkei maailmassa olisi yhtäkään turkistarhaa, näitä turkiksia myytäisiin siltikin."
- Maailmalla kyllä mutta Suomessa niitä ei ole mikään pakko olla. Olemme hyvinvointivaltio (tai ainakin yritämme olla). Esimerkiksi kissojen ja koirien turkiksien maahantuonti on jo Suomessa laitonta. Miksi pitäisi hyväksyä esim minkkiturkit? Miten koirat ovat arvokkaampia kuin minkit?

"Sinänsä broilerituotantotehtaan muuttaminen turkistarhaksi ei välttämättä huononna eläinten elinolosuhteita juurikaan. Karvaiset ketut ja minkit vaan sattumalta saavat pisteitä kotiin söpöydellään, jonka vuoksi niiden kohtelu saa enemmän huomiota."
- Ei, mutta ihmisen on syötävä. Se tekee siitä edes hitusen hyväksyttävävämpää. Tosin, allekirjoittanut on kasvissyöjä.

"Sitä paitsi kun ne eläimet sattuu olee alemmalla kehitystasolla niin ei ne kaipaa mitään vapautta tai ajattele. Niiden päässä liikkuu vaan syöminen ja lisääntyminen pääasiassa."
- Voi jessus, sinulle sanon että: Mene kouluun, jos sivystyksesi on tuolla tasolla. Saavutit juuri tietämykselläsi sellaisen tason, että koen turhaksi sinulle edes perustella.

"Onko se niin kamalaa jos joku yrittäjä haluaa pistää omia rahojaan kiinni johonkin asiaan ja alkaa harjoittamaan jotain määrättyä ammattia."
- Jos se on riistoyritys, niin vastustan. Jos tälle linjalle lähdetään, että kaikkeen saa ryhtyä, jos siihen vaan lyö rahaa kiinni ja sillä tienaa elinkeinonsa niin minkä takia prostituutio, palkkatappaminen, orjatyövoima jne edes on laitonta? Siksi, koska vastaavat ammatit nyt on koettu riistävän muiden oikeuksia huomattavasti. Sivistysvaltion statusta kantavana meillä nyt on oltava jonkinlaisia moraalikäsityksiä ja esimerkiksi turkistarhaus polkee sitä alleen. Paremmassa rahatilanteessahan Suomi varmasti olisi ajanut turkistarhauksen jo alas, ja tämän säilyttäminen kertoo lähinnä yhteiskuntamme rappioitumisesta.