Levemir-insuliinin korvattavuus turvattava

Diabeetikon yh-äiti

/ #191 Järkyttävää

19.12.2012 09:15

Itku tuli kun tämä tuli tietoon. Mitään muuta hoitomuotoa ei lapsen sairastuttua edes mietitty koska hoitohenkilökunnan mukaan Levemir oli toimivin ja parhaita tuloksia saavuttanut pitkävaikutteinen insuliini. Meillä toiminut hyvin eikä tarvitse yön hypoja pelätä. Hirvittää ajatellakin millaiseen rumbaan lapsi pistetään kun koko hoitosuunnitelma menisi uuden insuliinin myötä uusiksi ja millaiset vaikutukset sillä taas on perheemme hyvinvointiin. Nyt 2 vuotta sairastumisen jälkeen tähän erilaisen arjen rytmiin ja asioiden opetteluun on juuri alkanut päästä sisälle, ja nyt oltaisiin sitten matto vetämässä jalkojen alta pois. Pumppuhoitokaan ei kaikille sovi! meille on nimenomaa hoitopaikassa painotettu että lapsen tulee itse myös olla suostuvainen pumppuun siirtymiseen ja minun lapseni ainakin pelkää koko pumppua sillä on tarpeeksi iso (9-v) ymmärtämään, mitä tapahtuu jos kanyyli irtoaa ihon sisältä. Aktiivisena uintiharrastajana pumppu ei senkään vuoksi ole paras vaihtoehto.
ja lisäksi Novo Nordiskin tj Panulan sanooin " Laskelmien mukaan muutokset insuliinihoidossa (40000 diabeetikon) ylimääräisine lääkärikäynteineen tulevat maksamaan terveydenhuollolle moninkertaisesti lääkehoidossa tavoiteltuihin säästöihin nähden." Olen kertakaikkisen järkyttynyt tästä päätöksestä. Siihen on saatava muutos!