Pelastakaa Törnävän kesäteatteri

Oikean demokratian puolesta

/ #57 Re: demokratiaa!

03.01.2013 22:16

#50: Itsekin valtuustossa pitkään ollut - demokratiaa!

Kyllä tästä päätöksestä tuntuu kuitenkin olevan demokratia kaukana. Mitenkä vuoden 2012 lopussa valtansa lopettava lautakunta voi tehdä päätöksen joka menee pitkälle vuoden 2013 alusta valtaan tulevan lautakunnan toimikaudelle ja jos uuden toimijan vuokrasopimus alkaa vasta vuonna 2014? Eikö tässä siis ole syntynyt selvä demokratianvastainen päätös, jos päätös menee pitkälti uuden lautakunnan toimikaudelle eikä mitään muutakaan perusteltua syytä pikaiseen päätöksen tekemiseen ole olemassa. Jos asiassa olisi edetty demokraattisen päätöksenteon mukaan, olisi päätös ollut vuokrata alue kesäksi 2012 (kuten nyt päätettiin) ja palata jatkoon uuden lautakunnan kokoonpanolla ja päätöksellä vuoden päästä ja selvittää asia tällöin rehdisti. Kyllä valitettavasti tämä päätös haisee ja rajusti! Tämäntasoisten päätösten jälkeen asiasta on todella syytä jatkaa puhumista, sillä tälläinen päätöksenteko ei todellakaan ole suotavaa demokraattisessa yhteiskunnassa.