VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

vaeltaja

/ #5008

06.01.2013 18:44

Mutta ihmetyttää niin kamalasti että ihan tutkija on yliopistossa tutkinut ettei risteymästä ole haittaa. Sanoohan sen järkikin että jos susi rirteytyy villakoiran kanssa niin ei sellaisten jälkeläiset selviydy luonnossa. Kuinka usein sellaiset koirat luonnossa liikkuu, mutta sitävastoin eikös ne koirat olekkin juuri sudenkaltaiseksi jalostettuja metsästyskoiria jotka metsässä liikkuu. Kyllä on mahdollista selviytyä esim. Haskin- karhukoiran tai jonkun muun hirvikoiran jälkeläiset suden kanssa risteytyessä vaikka kiima-aika sattuisi mihin vuodenaikaan tahansa. Sitäpaitsi ikänsä koiria omistaneena tiedän että koiran kiima sattuu aina metsästyksen alussa ja puoli vuotta siitä eteenpäin. Kesä-ja toukokuun vaihde on tavallisin pentujen syntymisaika. Mitä tulee tämän asian tiimoilta vihreiden aatteisiin, niin suurin osa tuskin on perehtynyt käytännössä mitenkään näihin asioihin. Ajattelen itse että voiko tarpeeksi vaikutusvaltainen tilata halutunlaisensa tutkimustuloksen. Se on vaan kysymys, sillä aina tuntuu että tietoa tulee vain ylhäältä ( esim. Metsästäjä lehti ) mutta reilua keskustelua ei siedetä. Milsi susitutkimus olisi irrallaan kaikesta muusta eläin- ja luonnontutkimuksesta. Entä hirvieläimet ja ennenkaikkea ihminen?