VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Peloton

/ #5019 Pelkääjille terapiaa

11.01.2013 11:06

Ihmiset pelkäävät monia asioita. Se on ihan luonnollista ja hyväksyttävää. Yleensä pelkotiloja hoidetaan terapialla ja/tai valistuksella. Yritetään oppia HALLITSEMAAN pelkoa ja KOHTAAMAAN se ja valistuksen kautta yritetään omalla toiminnalla minimoida mahdollisia pelkoa lisääviä tapahtumia.

Ihmiset pelkäävät ukkosta, pimeää, hammaslääkäriä, liikennettä, nahkatakkisia miehiä, kaljupäisiä nuoria, humalaisia, metsää, luontoa, lepakoita, ampiaisia,hyttysiä, käärmeitä, lentämistä, hirviä, mäyriä, susia, karhuja, ilveksiä, koiria, kissoja, rottia, miehiä, naisia, poliisia, mustia ihmisiä, romaaneja, entisiä rikollisia, huumeiden käyttäjiä, mielenterveyspotilaita, aids:ia, Semir Ben-Amouria, Jere Karalahtea, motoristeja, vieraita ihmisiä, metsästäjiä, liukkautta, pakkasta, sadetta, auringonpaistetta, korkeita paikkoja, ahtaita tiloja... jne.

Susia pelkäävät yrittävät hoitaa omaa pelkotilaansa tappamalla. Veikkaan, että se ei ole ainoa pelko mainitsemistani peloista, joka on heille tuttua. On selvää, että tappamalla ei henkilökohtaisia pelkoja voida ratkaista.

Kysymys kuuluu, miten monipelkoiset OIKEASTI hoitavat pelkonsa????? Mitä auttaa kaikkien susien tappaminen?