Asumisen Hinta Alas AHA !

Tapaus Toivoton
Vieras

/ #84 Toivotonta

31.01.2011 16:51

#83: Vieras Kaisa Viitala - Re: Pitäkäämme lippu korkealla ja hännät pystyssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikki kunnia  niille, jotka jaksavat vielä yrittää paremman elämisen ja hyvän edullisen asumisen puolesta.

Itse olen kaiken uskoni koko hommaan menettänyt. Valitettavasti on niin, että  esim. ne ihmiset, joilla on nettotulot yli 3000 euroa ja sen lisäksi huushollissa toinen maksaja, eivät kertakaikkiaan ymmärrä edes kansantaloudellisesta korkeakoulututkinnostaan huolimatta, että on ihan toista maksaa arkea noilla tuloilla kuin  puolentoistatonnin tai alle kahden tonnin  nettotuloilla. Puolestatoistatonnista menee vähintään yli puolet vuokraan ja laskuihin ja lopulla kitkutellaan. Ja jos kuuluu vielä siihen ikäluokkaan, jolle koulutus yms maksoi ja on aina ollut yksinmaksaja, niin eipä tilanne koskaan liene helpottuvan, vaikka tekisi kuinka töitä. Jos tulot ovat tuplat, voi jo panna pankkiin aika paljon ja kitkutella täytyy ainoastaan omaisuuden kartuttamiseksi. Itse olen pieni/keskipalkkainen ja työskentelen  ns. viisaiden taloustieteilijöiden parissa.  He eivät kerta kaikkiaan näe muiden tilannetta. Ei kait ihmiset yleensäkään näe !Itse en viitsi edes selitellä tilannettani. Pari kertaa yritin, mutta kun heti tuli ihan ääliökommenteja, niin en viitsi. Saa säilyttää sielunrauhansa ja kestää paremmin "köyhyytensä".  Kaikkihan tässä maassa  valittavat köyhyyttään vaikka ei olisi aihetta ollenkaan.. Toinen pärjää nippanappa vaikka kulkee bussilla ja syö nuukasti. Toisella on autot, veneet ja mökit ym mammonaa ja  niiden hoito vie rahaa tottatoki, mutta on aika huvittavaa, että tullaan valittamaan  niiille, joilla on vähemmän . Eikö se juuri osoita, että tilanne on toivoton.  Sellaistahan sattuu koko ajan..Pitihän kansanedustajienkin palkkoja sääliä ja nostaa 8 prossaa, vaikka tavallinen kansa ei saanut muuta kuin hintojen nostot. Jos tätä  tavallisten uurastajien, palkansaajien ja pikkuyrittäjien tilannetta  miettii, niin kamalalta tuntuu. Mutta minkäs teet.  Kun tavallinen pieni kansalainen ei joskus pysty lyhentämään pientä lainaansa, niin siitäpä rangaistaan ja monien  minimaaliset  pienet velat pannaan ulosottoon, mutta kansakunnan päättäjät saavat rauhassa ottaa isojen tulojensa lisäksi kaikkia etuja ja sen lisäksi kaikkia luvattomia laittomia etuja ja voi vitsi, kaikki rangaistukset vältetään. Onneksi nyt sentään on jotkut törkimykset pantu koville, ainakin yritetty.

Niin moni meistä uskoi, että asoasuminen takaa turvallisen tulevaisuuden, mutta onko enää toivoa? Kaikista inhottavimmalta tuntuu se, että " aso-omistajat" ovat täysin kääntäneet kelkkansa. Ennen mainostettiin edullista asumismuodosta, joka on omistusasumisen ja vuokra-asumisen välimuoto  ja mukava perintö jälkipolville. Mutta nyt sitten ollaan joo, pelkästään vuokralaisia... onhan tässä tullut juu maksettua aika paljon näin pelkkänä vuokralaisena omistajille, jotka eivät ole maksaneet mitään omaisuudestaan.