YLEn mediamaksu

J. Toivanen

/ #293 Miksi kansan pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä?

22.01.2013 11:09

Koska valtio rahoittaa YLEä, ei tarvitse YLEn hankkia tuottoaan muualta. No mitäs se meinaa yleisesti ottaen? Se meinaa sitä ettei synny kilpailua muiden kanssa. No mitäs sit meinaa? No se meinaa sitä että ne voi luukuttaa sitä ruotsinkielistä sontaa ilman tekstityksiä kun ei kiinnosta mitä ovat katsojaluvut. Parempi palvelun laatu saadaan kilpailulla muita asemia kohtaan. Kaikki muut palveluntarjoajat saavat tuottonsa yhteistyökumppaneista ja maksullisista palveluista, ja tämä toimii. Miksei YLEkin voisi toimintaansa samalla periaatteella kuin kaikki muutkin, eikä laittaa toimintaansa kansalaisten maksettavaksi. YLEllä on mielestäni jonkinlainen monopoliasema ja se on tiputettava samalle jalustalle kuin kilpailijat. YLE saa voittonsa tuolla metodilla hyvin jos sillä on käyttäjiä. Jos ei ole, pitääkö se silti jokatapauksessa laittaa kaikkien maksettavaksi, myös niiden, jotka eivät palvelua käytä? Järki käteen.

Lisää avautumisestani mediamaksua vastaan: