Eroa, maatalousministeri Sirkka-Liisa Anttila

/ #25 Re: Sirkan lääke

01.02.2011 23:04

#23: Maatalouslomittaja - Sirkan lääke

Eläinaktivistien pitäisi kunnioittaa eläimiä, eikä mennä niitä häiritsemään yöllä.  Filminpätkässä oli sikojen säikähtäneitä katseita, kun vieras/vieraat tulivat ilman tuttua hoitajaa sikalaan.  Täytyy sanoa, että nykynuoret ovat täysin vieraantuneet luonnosta.  Filmissä oli paljon aivan normaalia kuvattu järkyttäväksi.

Tottakai eläimiäkin sairastuu ja tuskinpa kuvaajat tiesivät, oliko sairasta eläintä hoidettu vai ei.  Sekin asia olisi heti selvinnyt, jos hoitaja olisi ollut paikalla. Tottakai tilat ovat yöllä likaisempia kuin päivällä sikojen tehdessä jätöksiä.  Eläinten syntymiset ja kuolemiset ovat luonnollisia asioita  ja nämäkin asiat olisivat selvinneet kuvaajille, jos omistaja olisi ollut mukana.

Minuun ei kuvat vaikuttaneet siten, että olisin vähentänyt lihan syöntiä.  Toisekseen minusta se on eläinrääkkäystä, jos vasta puolen vuoden päästä ottaa asian puheeksi -siis ilmoittaa oletetun eläinrääkkäystilan.

Tapahtui ulkomaillakin niin, että aktivistien ilmoittamalla tilalla kävi ensin kunnaneläinlääkäri ja seuraavana päivänä läänineläinlääkäri tarkistamassa.  Toisen mielestä kuivikkeita oli käytetty liian vähän ja toisen mielestä liian paljon.