Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

Mynis

/ #37 Kouluruuan laatu: huono

05.10.2007 20:15

Meidän koulussa on poikkeuksia lukuun ottamatta AINA kumiperunoita, joista saattaa löytyä omituisi mustia laikkuja tai muuta yhtä houkuttelevaa ://
Makkaraa on ainakin kerran viikossa (sellaista nami-nami-ihra-laikku-makkaraa) ja halpis-näkkileipää ja jotain ihmeellisen makuista levitettä. Ja jauheliha- ja hernekeitossa on RAAKOJA jauheliha klimppejä ja extratupla rasvaista pyttipannua jossa on vanhoja perunan paloja, halpaa makkaraa ja paljon, paljon sipulia...yksinkertaisesti sanottuna: YÖK!

Puuro-päivinä suuri osa opettajista käy läheisessä pizzeriassa syömässä, koska "puuro ei ole oikeaa ruokaa" (<-- kyllä, eräät opettajat ovat itse noin sanoneet). Ja opettajien huoneessa on aina kahvia ja pullaa/muita herkkuja napostelevia opettajia, jotka myöhemmin saarnaavat oppilaille että heidän pitäisi syödä "terveellistä ja ravitsevaa" kouluruokaa joka on "suuri etuoikeus meille suomalaisille hyvinvointi valtion asukeille".

Tosin on myös hyviäkin kouluruokia, mutta niitä saa todella-todella-todella harvoin...