Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #79 Re: Re: Töölö itsenäiseksi

31.01.2013 14:55

#77: paviljonki purkuun - Re: Töölö itsenäiseksi

Liikennesuunnittelun laatu pitäisi mitata kapasiteetin vähentämisellä, jos tarkoitat kapasiteetilla moottoriajoneuvojen määrää keskustassa. Jos Mechelininkatua pitkin yksinään köröttelevät autoilijat saadaan pakatuksi busseihin, tai mieluummin metroon ja ratikoihin, ei ehkä tarvita kuin yksi autokaista suuntaansa ja toinen voidaan vapauttaa pyöräilylle.

Olen jutellut muutamien Mechelininkadun katutasossa asuvien kanssa, ja heidän näkemyksensä oli sama kuin ylemmissäkin kerroksissa asuvien: Jos pitää valita, valitaan mieluummin paisuva autoliikenne ja komea hoidettu lehmuskujanne kuin paisuva ja ruuhkautuva autoliikenne, pyörätiet, kavennettu keskikujanne ja puunrääpäleet. Ainahan on toivoa, että autoilua joskus saadaan vähennettyä.

En ole muuten huomannut eturivin fillaristien pitävän melua autoilun vähentämisestä. Heillä taitaa olla auto itselläänkin ja haluavat päästä yhtä esteettömästi liikkumaan molemmilla?