Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #80 Re: Re: Töölö itsenäiseksi

31.01.2013 16:22

#77: paviljonki purkuun - Re: Töölö itsenäiseksi

Kun nyt joka päivä jaat apinan raivolla Etu-Töölön asukkaille neuvojasi siitä, miten täällä pitäisi elää ja liikkua, niin olisiko edes kerran kannattanut polkaista paikan päälle, ettei tulisi taas puhuttua puutaheinää?

Onhan se söpöä, että kannat huolta Mechelininkatu 20:n katutason asukkaista. Mutta valitettavasti kyseisen talon katutasossa on vain toimistoja. Tämän näkee selkeästi sekä ohi kävellessä että ratikasta.

Unohdit kantaa huolta naapuritalojen kivijalkaupoista, kampaamoista, ruokakaupoista ja pizzerioista, jotka elävät Caloniuksenkadun pysäkin läheisyydestä ja maksavat sijainnistaan siitä syystä lisävuokraa. Pysäkin poisto on totinen paikka monelle pienyrittäjälle.

Tämäkö on se "asiantuntemuksen" taso, jolla muiden asioista päätetään? Ei edes vihreä besserwisser-kaupunginvaltuutettu voi tosissaan kuvitella, että vähentämällä julkisen liikenteen käyttömahdollisuuksia Töölön ikääntyvä väestö siirtyy sankoin joukoin pyöräilijöiksi. Jos naivismin huipusta jaettaisiin palkintoja, niin tässä olisi hyvä ehdokas.

Näillä tempuilla pääsette ihan helposti 30 000 auton lukemiin (sehän on jo melkein saavutettu), kun kaikki pakotetaan taas autoilemaan, joko omalla kulkupelillä tai taksilla.

Mutta ehkäpä tästä lisääntyvästä läpiajoliikenteestä maksetaan liikennesuunnittelijoille bonuksia samalla lailla kuin HSL maksaa tulospalkkioita, kun vaihdot liikennevälineestä toiseen lisääntyvät.