Raiskauksille kovempi tuomio!

HESE

/ #310 LAINSUOJATON UHRI

04.02.2013 00:40

Koska todellinen ongelma ei koske päättäjiä henkilökohtaisesti eikä heidän lähipiiriään on ongelma mitätön, tai sitä ei heidän mielestään ole olemassakaan. Ja kun raiskattuja ei ole niinpaljon, että sillä olisi merkitystä seuraavien vaalien äänestysmäärässä, että mahdollisuudet tullakseen valituksi uudestaan taloudellisesti tuottavaan eduskuntatyöhön olisi menetetty, ei myöskään raiskattujen ja tulevaisuudessa seuraavaksi raiskatuksi tulevien asia ole heidän mielestään tärkeä. Näinhän se on päättäjillä kaikissa muissakin asioissa, eli omat asiat ensin ja sitten vasta enemmistö äänestäjien asiat niin, että siitä on heille itselle hyötyä. Tulevissa vaaleissa naisten kannattaisi ajatella tarkemmin ehdokasvalintojaan, koska saatat olla seuraava raiskaajan uhri. Ei tämä asia poikkea Suomessa paljonkaan tai ollenkaan muista rikoksenuhri asioista. Suomessa lisääntyy jatkuvasti väkivalta ja muu rikollisuus osittain sen takia, että tuomiot ovat mitättömiä ja kiinnijäämisen riski on olematon. Esimerkiksi poliisin määrärahojen vähentäminen vain lisää kaikenlaisia rikoksia ja rikostutkinnasta poliisi joutuu jättämään pois myös raiskausten tutkinnat vähäpätöisinä rikoksina. Tuomioistuimet antavat tuomiot lainsäätäjän, eli eduskunnan antamien päätösten pohjalta, mutta tiedän, että mahdollisuudet olisi kovempiinkin rangaistuksiin kuin nyt. Kun miljonääriltä varastetaan hänelle vähäinen summa 100,000 euroa, on poliisitutkinta täydellistä, mutta kun tavalliselta ihmiseltä varastetaan hänen kaikki rahat 1000 euroa, ei poliisilta riitä aikaa rikostutkintaan asian vähäpätöisyyden takia. Tämä vain esimerkkinä tärkeysjärjestyksestä "tasa-arvo Suomesta". Euroopan unionin myötä ihmisten liikkuminen maiden rajojen yli on helpottunut ja vilkastunut, joka myös lisää rikoksia ja vähentää kiinnijäämisen riskiä. Suomen vankiloissa on jo nyt prosentuaalisesti enemmän ulkomaalaisia seksuaalirikollisia kuin suomalaisia. Kiitos siitä vapaan maahantulon ja EU:n.