Huuto.netin keskustelupalsta

Huuto.Net-palvelu on yksi Suomen suosituimmista www-sivustoista, jolla on yhteensä noin 800 000 käyttäjää.

Palvelun päätarkoituksena on sivuston kautta tapahtuva kaupankäynti, mutta myös keskustelupalsta on sivustoilla merkittävässä roolissa. Palvelun keskustelupalstalta löytyy yhteensä lähes 800 000 viestiä.

Parhaimmilaan keskustelupalsta on käyttäjille hyvä foorumi käydä rakentavaa keskustelua paitsi huutokaupasta niin myös muista asioista.

Valitettavasti keskustelupalstan taso on laskenut viime aikoina roimasti ja asiallisen keskustelun sijasta uudet viestiketjut liittyvät aivan liian usein muita käyttäjiä vastaan kohdistettuihin ajojahteihin sekä riidanhaluisuuteen. Tällaiset keskustelut ovat paitsi omiaan vähentämään asiallista keskustelua, niin myös aiheuttamaan epäluuloisuutta laajemminkin palvelua kohtaan etenkin uusien käyttäjien keskuudessa. Myös palstalla tapahtuva rasistinen kirjoittelu on ongelma, johon on syytä puuttua.

Me allekirjoittaneet Huuto.Net -palvelun käyttäjät vetoamme palvelun ylläpitoon, jotta se ryhtyisi toimiin keskustelupalstan tason kohentamiseksi. Keinoja on mm. ylläpidon aktiivisempi osallistuminen keskustelun ohjaamiseen, riidanhaluisten kirjoittajien sulkeminen keskustelupalstan ulkopuolelle, keskustelupalstaa varten luotujen tuplatunnusten sulkeminen sekä ennenkaikkea epäsopuisuuden lietsomiseen pyrkivien keskusteluavausten ja -viestien aktiivinen poistaminen palvelusta.

Adressi toimitetaan kuluvan vuoden elokuun lopussa Huuto.Netin toiminnasta vastuussa oleville henkilöille.

Adressi suljetaan 27.8.2006.