Paimion Vistan yläkoulun remontti alkamaan 2015

Paimion kaupunginjohtaja esittää 26.11.2014 kokoontuvalle kaupunginhallitukselle, että Vistan yläkoulun alkuvuodesta 2015 alkavaksi suunniteltua remonttia lykätään ja tässä taloustilanteessa toteutetaankin halvemmaksi tuleva Jokelan koulun remontti, jonka kustannusarvio on 620 000€. Vistan opettajat ja oppilaat ovat kuitenkin jo vuosia tehneet koulutyötä terveyden vaarantavissa olosuhteissa ja lisäksi koulu on ahkerassa iltakäytössä.

Vistan yläkoulun sisäilmaongelma on iso ja jatkuvien sairastelujen vuoksi on päädytty jopa vaihtamaan koulua. Valtakunnallisessa kouluterveyskyselyssä, joka tehdään  8. ja 9.luokkalaisille on indikaattori "puutteet koulun fyysisissä työoloissa", joka pitää sisällään mm. huonon ilmanvaihdon. Vuoden 2013 kouluterveyskyselyssä Vistan koulun 8. ja 9.-luokkalaisista peräti 69% arvioi nämä puutteet koulutyötä haittaaviksi. Arviot näistä puutteista ovat yleistyneet vuodesta 2005  lähtien ja ovat Paimion yläkoulun oppilailla yleisempiä Varsinais-Suomeen ja koko maahan verrattuna.

Kyseessä on Paimion suurin koulu ja ainoa jossa toimii yläkoulu. Näin ollen jokainen paimiolainen nuori on jossain vaiheessa Vistan yhtenäiskoulun oppilas. Jokainen lykätty vuosi remontin aloituksessa altistaa yli sata uutta 7.luokkansa aloittavaa oppilasta huonon sisäilman haitoille. Me allekirjoittaneet olemme sitä mieltä, että koulun remontti pitää aloittaa suunnitellusti 2015.

Vistan koulun vanhempainyhdistykset    Ota yhteyttä adressin tekijään