TraFi on kelvoton nimi virastolle

Vuoden alussa Suomessa aloittaa uusi puolikielinen laitos, Liikenteen turvallisuusvirasto, josta käytetään nimeä TraFi. Näyttääkö joltakin tuotemerkiltä? Siitä on silti tulossa valtion virasto. Viime vuosina vastaavia muodikkaita nimihämärryksiä ovat olleet vaikkapa Itella ja Destia, jotka ennen tunnettiin aina tutummin Postina ja Tieliikelaitoksena.

Koska Suomen valtion virastojen on pääasiassa tarkoitus tarjota peruspalveluja oman maamme kansalaisille, olisi toivottavaa, että niiden nimistä saisi helpommin tolkkua. Tällainen nimivillitys hämmentää kansalaisia entisestään.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Lassi Mäkinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö perintövero poistaa?